به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها و سودجویان درقالب زنجیره تولید گوشت قرمز میدان دام ممسنی بازگشایی و عشایردام خود را به صورت مستقیم در میادین دام به فروش می‌رسانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل امور عشایر فارس گفت: با توجه به شرایط موجود و با تصمیم گیری که از سوی ستاد کرونا در شهرستان ممسنی به عمل آمد میدان فروش دام شرکت تعاونی، خدمات دامی زاگرس شهرستان ممسنی پس از تعطیلی طولانی مدت با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل بهداشتی الحاقی از سوی شبکه بهداشت بازگشایی شد.

روح الله بهرامی افزود: هر روزه میدان فروش دام با نظارت شبکه بهداشت و اداره امور عشایر ممسنی ضد عفونی و گند زدایی می‌شود.

او ادامه داد: تعطیلی میادین دام آسیب‌هایی به عشایر منطقه وارد شدو یکی ازمعضلاتی که دامداران عشایری با آن مواجه هستند نوسانات شدید قیمت گوشت قرمز بوده که بعضاً سودحاصله به جیب دلالان وسودجویان می‌رود.

بهرامی گفت: در همین راستا به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها وسودجویان درقالب زنجیره تولید گوشت قرمز میدان دام ممسنی با هماهنگی و دستور ستاد مبارزه با کرونا بازگشایی و عشایردام خود را به صورت مستقیم در میادین دام به فروش می‌رسانند.

گفتنی است جامعه عشایراستان فارس بیش از سه ملیون راس دام سبک دراختیاردارد که با تولید ۲۰ هزارتن گوشت قرمز که معادل ۳۰ درصدنیازجامعه به این محصول استراتزیک است راتامین می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار