معاون وزیر صمت در قزوین گفت: با برنامه ریزی دقیق در سال جهش تولید، تولید ضد عفونی کننده‌ها در کشور ٨ برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فتح اللهی معان امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیق در سال جهش تولید، تولید ضد عفونی کننده‌ها به ٨ برابر رسیده است، گفت: در ابتدای شیوع کرونا ٢٠٠ هزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شد، ولی در حال حاضر روزانه ٤ میلیون عدد ماسک تولید می‌کنیم.

فتح اللهی افزود: علی رغم اینکه بعضی روز‌ها ظرفیت فروش کالا‌ها تا ٥ برابر بیشتر می‌شد، اما کمبود کالا نداشتیم و این موضوع جز ظرفیت‌های کشور محسوب می‌شود.

او اضافه کرد : در دوران تحریم‌های سنگین و همچنین شیوع بیماری کرونا، در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا، کشورمان به خوبی مدیریت شد و این موضوع سند افتخاری در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، ٧ محور و ٤٠ برنامه برای جهش تولید پیش بینی شده است.

او افزود: محور اصلی توسعه، تأمین نیاز‌های مردم در داخل است که این موضوع از سال گذشته در کشور به راه افتاده است.

معان امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت با بیان اینکه ١٠ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی را می‌توانیم داخلی سازی کنیم گفت؛ سال گذشته ٣/٤ میلیارد دلار داخلی سازی کردیم و امسال نیز ٣/٢٨ دلار داخلی سازی خواهیم کرد و امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند.

او افزود: سال گذشته، از واردات هزار و ٥٤٠ رقم تعرفه که امکان تولید داخلی آن‌ها فراهم بود، جلوگیری شد.

فتح اللهی گفت: امسال نیز جلوی واردات هر کالایی که در کشور امکان تولید آن وجود دارد گرفته خواهد شد.

معان امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت با بیان اینکه تشکل‌ها باید برای ساخت کالا‌های داخلی برنامه ریزی کنند گفت: یکی دیگر از محور‌های امسال، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی است.

او  افزود: سال گذشته و در حوزه صادرات، علیرغم تمام محدودیت‌ها برای فروش نفت، توانستیم برای اولین بار نیاز کشور را از طریق صادرات غیر نفتی تأمین کنیم.

فتح اللهی گفت: امسال برای توسعه صادرات با ١٥ کشور همسایه و دو کشور چین و هند برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.