استاندار خوزستان از ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن در دور اول طرح اقدام ملی خبر داد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه نشست شورای مسکن که به ریاست وی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این جلسه اولین شورا مسکن استان در سال ۹۹ بود که امسال ۲ هدف اصلی را دنبال خواهیم کرد. ابتدا طرح اقدام ملی است که جز سیاست‌ها و وعده‌های ریاست جمهور در دور دوم انتخابات بوده و در دور اول آن بنا است تا ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد را در خوزستان شروع شود.

ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد در دور اول طرح اقدام ملی/شهر جدید در مسجد سلیمان احداث می شود

او افزود: ۲۰ شهر استان «درگیر» این ساخت و ساز خواهند بود و متقاضیان ساخت مسکن همچنان نیز ثبت نام می‌شوند.

شریعتی بیان کرد: حدودا ۱۰۰ هکتار زمین در ۲۰ شهر از سوی دولت در اختیار افراد قرار داده و ساخت آن را بنیاد مسکن و ستاد اجرایی و سایر دستگاه‌های زیربط بر عهده خواهند داشت.

استاندار خوزستان اظهار داشت: زمین‌ها به صورت اجاره ۹۹ ساله است که افراد اقساط ۵ ساله هزینه ساخت را با سود کم دریافت می‌کنند. این منازل برای مسکن اولی‌ها هست که باید در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته شود.

این مقام مسئول در خصوص مسکن مهر تصریح کرد: تعداد زیادی از منازل مسکن مهر به صورت نیمه کاره وجود دارد که در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار واحد آن به اتمام رسید، تحویل شد و اکثرا ساکن شدند. امسال نیز برنامه داریم تا ۷ هزار واحد آن را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد در دور اول طرح اقدام ملی/شهر جدید در مسجد سلیمان احداث می شود

ساخت شهر جدید در مسجد سلیمان

غلامرضا شریعتی در خصوص ساخت مسکن در مسجد سلیمان اذعان داشت: در اولین مرحله دولت، تقسیم بندی منازل آغاز شده و خانه‌ها به صورت ۴ واحدی ساخته می‌شوند. وام قرض الحسنه از سوی دولت تعلق می‌گیرد و زیر سازی‌ها نیز از طرف ما انجام خواهد شد.

مقام عالی دولت در خوزستان ادامه داد: در منطقه تلخاب نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد ساخته می‌شود. وزارت نفت اعتبار لازم را در اختیار گذاشته و اداره کل راه و شهرسازی با بنیاد مسکن توافق نامه امضا کرده تا ۵۰۰ واحد نیمه کاره تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

شریعتی با اشاره به کند بودن توافق برای ساخت مسکن در زمین های ارتش بیان داشت: این مسئله به دلیل نظامی بودن اراضی است اما ظاهرا به تازگی موافقت برای ساخت منازل با نیرو زمینی ارتش صورت پذیرفته و امیدواریم هر چه سریعتر موضوع «تعیین تکلیف» شود تا بتوانیم بر اساس مصوبه دولت طی دوره ۳ یا ۴ ساله حدودا ۱۰ هزار واحد در بافت های فرسوده و ۱۵۰۰ واحد را از محل زلزله و باقی منازل بسازیم و همچنین یک شهر جدید در مسجد سلیمان ساخته شود تا خطرات تهدید کننده این شهر را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۹:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تکلیف‌زمینهای‌ارتش‌چی‌میشه