خبر بد برای کن؛ تمدید ممنوعیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی در فرانسه

با قوانین جدید مقامات فرانسوی، برگزاری رویداد‌هایی مثل کن که باعث جذب زیاد جمعیت می‌شوند، تا ماه سپتامبر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، کشور فرانسه برنامه‌های خود را برای بازگشت به روال عادی بعد از تعطیلی‌های مربوط به کووید ۱۹ اعلام کرد، اما این برنامه برای صنعت فیلم این کشور چندان خوشایند نیست.

طبق صحبت‌های ادوار فیلیپ نخست وزیر کشور فرانسه که به مجلس ملی این کشور اعلام شده، زمانی که فرانسه شروع به کاهش محدودیت‌ها از ۱۱ ماه می‌ کند، سینما‌ها جزو آن دسته از مشاغلی نخواهند بود که اجازه بازگشایی داشته باشند.

محدودیت تجمع‌های گسترده (که شامل جشنواره‌ها و رویداد‌هایی که بیش از ۵ هزار نفر در آن حضور دارند، می شود) حداقل تا ماه سپتامبر برقرار است. این بدان معناست که جشنواره فیلم کن که تا اکنون هم دو بار به عقب افتاده، در تابستان و شکل معمول خود هم برگزار نخواهد شد و هرچه جلوتر می‌رویم کمتر و کمتر به نظر می‌رسد که این جشنواره برگزار شود.

کشور فرانسه همچنین با رویداد‌های ورزشی تا ماه سپتامبر وداع کرده است که در این صورت فصل فوتبالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ این کشور را باید تمام شده بدانیم.

برنامه ریزی این کشور برایی کاهش تدریجی محدودیت‌ها دو گام خواهد داشت و فاز اول آن از ۱۱ می تا ۲ ژوئن خواهد بود و فاز دوم نیز از ۲ ژوئن شروع می‌شود و در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد.

در حالی که مدارس، ادارات و فروشگاه‌ها از میانه ماه می‌ می توانند به روال عادی خود بازگردند، سینماها، تئاترها، سالن‌های کنسرت و همچنین مراکز فروش بزرگ و رستوران‌ها همچنان بسته خواهند ماند. مقامات فرانسوی می‌گوید در بین فاز اول و دوم برای بازگشایی این مشاغل تصمیم قطعی را خواهند گرفت.

گیشه کشور فرانسه از زمان شروع تعطیلی‌ها در پی شیوع کرونا، در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار