مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید شیلات در استان امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  گفت: تکمیل طرح‌های شیلاتی و ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید با دیدگاه تکمیل زنجیره ارز از برنامه‌های شیلات استان برای رسیدن به جهش تولید در این حوزه است و طبق پیش بینی‌های کارشناسی و فنی و با کنترل متغییر‌های تاثیر گذار امسال تولید شیلات استان۲۰ درصدافزایش خواهد یافت.

او افزود: آذربایجان شرقی با وجودی که به عنوان استان غیرساحلی منابع آبی محدودی در اختیار دارد، اما ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای توسعه بخش شیلات دارد که یا شناخته نشده و یا به صورت مطلوب از آن‌ها بهره برداری نمی‌شود.

جعفروند گفت: درسال گذشته که مزین به سال رونق تولید بود با تسهیل سرمایه گذاری و رفع برخی از موانع تولید و نیز با اصلاح و بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت تولید و مصرف آبزیان در استان به خصوص در زمینه ماهیان سردآبی با شتابی قابل قبول رونق گرفت و در تولید قزل آلا ۲۱ درصد افزایش تولید ثبت شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی  افزود: در سال جهش تولید باید خدمات خود را در حوزه شیلات با سرعت بیشتری پیش ببریم و با آنکه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و بیماری کرونا کار را پیچیده کرده است، اما آن‌ها را با تلاش گروهی و لطف الهی به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

جعفروند گفت: در قدم اول با توجه به شرایط پیش آمده به دنبال مسئله یابی از طریق جمع آوری نظرات تولیدکنندگان و متخصصین بخش خصوصی و دانشگاهی برای حفظ و افزایش تولید پایدار هستیم و موفقیت را در گرو همراهی و هماهنگی جمعی می‌دانیم و در کنار این موضوع برای تامین و توزیع نهاده‌ها با سیاست تقویت و حمایت نقش غیردولتی در تولید و کاهش واسطه گری و رانت متمرکز شده ایم.

آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوزه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و با ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد و ۲۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار است.

این استان به عنوان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور در بین استان‌های غیرساحلی مطرح است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.