مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با تعیین یک مکان توسط بنیاد مسکن و دستگاه‌های متولی، میراث فرهنگی نیز نسبت به تملک واحد‌های مسکونی اقدام خواهد کرد.

شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: ساخت و ساز در هر نقطه از روستای سرابکلان ممنوع است و قطعاً میراث فرهنگی به طور جدی با این موضوع برخورد خواهد کرد و تا کنون نیز پرونده قضایی برای برخی از افراد در این زمینه تشکیل شده است.

او از تملک کامل روستا در صورت اختصاص یک سایت مشخص از سوی نهاد‌های مربوطه خبر داد و اظهار کرد: با تعیین یک مکان توسط بنیاد مسکن و زیرساخت‌هایی که دستگاه‌های متولی انجام میدهند، قطعاً میراث فرهنگی برابر ضوابط و مقررات نسبت به تملک واحد‌های مسکونی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در رابطه با فعالیت‌های کشاورزی در راضی این روستا بیان کرد: کماکان فعالیت کشاورزی می‌تواند در این اراضی انجام شود و مانعی برای این فعالیت وجود ندارد.

او در رابطه با پایگاه پژوهشی شهر تاریخی سیروان اظهار کرد: پایگاه پژوهشی شهر تاریخی سیروان در شهر لومار مستقر شده و در آینده نزدیک فعالیت‌های پژوهشی و مرمتی نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.