استاندار ایلام گفت: در هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس، چهار هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با اعضای شورای عالی استان گفت: شورا‌ها به عنوان یک نهاد مدنی خیلی مهم در کشور هنوز از اختیارات قانونی برخوردار نیستند.

او اظهار کرد: همه ما موافق افزایش اختیارات شورا هستیم و در این راستا نیازمند اصلاح قانون شورا‌ها هستیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کار علمی و قانونگذاری از طرف شورا‌ها شد و بیان کرد: شورا‌ها می‌توانند با مشورت‌های خود به نمایندگان استان رسالت خطیر خود در اثرگذاری بر امور را نشان دهند.

او مطرح کرد: شورا‌های شهر و روستا در استان از تلاش این افراد در همه صحنه‌ها بویژه در مبارزه با کرونا تقدیر کرد و گفت: نقش شورا در پیشبرد امور شهر‌ها و روستا‌ها و رفع مسائل اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است و بایست بیشتر بدان پرداخته شود.

سلیمانی دشتکی شورا‌ها را پارلمان‌های محلی عنوان کرد و افزود: آنان به عنوان نمایندگان مردم بر دستگاه‌های مختلف نظارت دارند و دستگاه نیز بایست شورا‌ها را به عنوان یک ابزار نظارتی و دستگاه بالادستی از طرف مردم بپذیرند.

استاندار ایلام به سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف دو سال و نیم گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه قرار بود حجم بزرگی از این طرح‌ها با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری برسد، اما بنا به دلایل مختلف این اتفاق نیافتاد و امروز نیز به خاطر وضعیت کرونا در کشور مجبور هستیم برخی پروژه‌ها را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کنیم.

او در ادامه از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور خبر داد و افزود: روز پنجشنبه هفته جاری طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیران مربوطه در استان افتتاح می‌شود.

او حجم افتتاحیه‌های این دو وزارتخانه در استان را بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم قابل افتتاح ۶۰ کیلومتر خطوط اصلی انتقال آب به دشت فکه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که قریب ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های استان را آبیاری می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.