رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمارمبتلایان به کرونا ویروس در سیستان و بلوچستان تا امروز به ۶۲۷ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:تا کنون ۲۲۱۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که خوشبختانه ۱۸۴۱ نفر (بیش از ۸۵ درصد) ترخیص گردیده اند.

از مجموع بیماران تنفسی ۲۲۷ نفر فوت کرده اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای ۴۹ نفر از متوفیان مثبت، ۱۱۰ نفر منفی و ۶۸ نفر نیز مشکوک بوده اند.

از مجموع ۶۲۷ مورد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ تعداد ۴۲۸، ۱۳۵ و ۶۴ نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌ها علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.

تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از مبتلا یان به کرونا سلامت خود را باز یافته اند که این افتخاری برای نظام سلامت استان محسوب می‌شود.

از مجموع ۱۸۴۱ بیمار تنفسی ترخیص شده، آزمایش اختصاصی PCR کووید ۱۹ در ۳۱۰ نفر مثبت، در ۸۸۰ نفر منفی و ۶۵۱ نفر نیز مشکوک به کرونا بوده اند.

معیار علمی برای تعداد مبتلایان صرفا شامل موارد مثبت آزمایشگاهی است، امّا مطمئنا درمیان افراد مشکوک هم ممکن است موارد مبتلا به کرونا باشند که این موضوع در روند ارائه خدمات درمانی مد نظر تیم درمانگر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار