کرونا با همه ترسی که در بین مردم ایجاد کرده، ارمغان هایی نیز به همراه داشته که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد، مردم این روزها در این هوای کرونایی بیشتر مراقب یکدیگر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با تمام خاطرات تلخی که کرونا از خود به جای گذاشته، اما قلب‌ها بهم نزدیکتر شده تا اشتیاق مردم برای کمک به همنوع بار دیگر در قاب مهربانی‌ها ثبت و ضبط شود. این روز‌ها مردم دست به دست هم داده‎اند تا در حد توان، گرهی از گره‌های کار هموطنان را بگشایند، با این باور که مهربانی ماندگارترین میراث در این روز‌های دشوار است.

تشکیل گروه‌های مختلف در قالب جهادی و خودجوش با محوریت مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و تشکل‌های مردم‌نهاد، از روز‌های ابتدایی بروز و شیوع کروناویروس و گرفتاری‌هایی که این بلا، گریبانگیر مردم کرد، ابتدا با تلاش در مسیر کاهش دغدغه تامین ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و حتی تامین بخشی از مایحتاج مراکز درمانی درگیر نظیر گان و لباس‌های مناسب برای کادر درمانی و حتی مواد غذایی، رنگ و بویی دیگر به جامعه داد و نگذاشت که سرچشمه مهربانی خشک شود.

یکی از این گروه‌های جهادی، گروه شهدای رهپویان وصال شیراز بود که با بسیج جوانان مومن و با انگیزه، آنان را گرد هم آورد تا در میان جنگی تازه، هماورد طلب کنند و تا سخاوت و همدلی خود را به نمایش بگذارند.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال، با بیان اینکه فعالیت جهادی این گروه در شرایط کرونایی شامل چند بخش می‌شود، گفت: از ۲۶ فروردین کارگاه تهیه ماسک یکبار مصرف ویژه بیمارستان‌های درگیر کرونا از جمله علی‌اصغر (ع) و شهید چمران را راه‌اندازی کردیم.

زهرا شاهینی ادامه داد: پیش از ماه مبارک رمضان روزانه نزدیک به ۱۵۰ نفر خانم و آقا در دو شیفت مشغول به کار بودند، اما با فرا رسیدن ماه رمضان به صورت یک روز در میان و گردشی خواهران و برادران جهادی برای تهیه ماسک در کارگاه حضور پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار ماسک توسط این گروه جهادی تهیه شده است، گفت: ماسک‌های تهیه شده در این کارگاه توسط یک شرکت تولید می‌شود و در این کارگاه چسب زده و بسته بندی و نهایتا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توزیع در مراکز درمانی درگیر کرونا داده می‎شود.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال همچنین با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت این گروه تهیه آبمیوه‌های طبیعی برای بیمارستان‌های درگیر کرونا و مجموعه‌های نقاهتگاهی و پرسنل آنهاست، عنوان کرد: فعالیت این بخش نیز از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و روزانه حدود ۱۵۰ بطری آبمیوه شامل آب سیب، آب پرتقال، آب هویج و ترکیبی از این میوه‌ها تحویل بیمارستان‌ها داده می‎شود.

شاهینی تهیه بسته‌های معیشتی را از دیگر فعالیت‌های این گروه ذکر و خاطرنشان کرد که مرحله اول توزیع در نیمه شعبان امسال به میزان یک هزار بسته توزیع شد و هم‌اینک نیز در حال تهیه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای رزمایش مؤمنانه در ماه رمضان هستیم.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال شیراز خاطرنشان کرد: در حال بررسی و تهیه یک لیست با همکاری مجموعه‌های مردمی و دیگر گروه‌های جهادی هستیم که یا خود آن‌ها را در اختیار نیازمندان قرار دهیم یا توسط اوقاف، هلال احمر و ... نسبت به توزیع آن‌ها اقدام کنیم.

در کنار این گروه، گروه‌های دیگری از مردم نیز همچنان در صحنه رویارویی با کروناویروس، همگام با کادردرمانی که در خط مقدم، به تلاش برای مبارزه با این بیماری ایثار را معنایی دقیق‌تر بخشیدند، در گوشه گوشه ایران و سرزمین فارس و شهر شیراز، کمر همت به تامین اقلام ضروری مردم بسته‌اند تا شاید در گره‌گشایی از مشکلات روزمره، با کلمه رمز "مهربانی" راهگشا و موثر باشند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.