مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرصت نخستی که شیوع بیماری کرونا به وجود آورد نشان دادن این نکته مهم بود که هنوز فرهنگ و هنر جزء انکار ناپذیر زندگی مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرصت نخستی که شیوع بیماری کرونا به وجود آورد نشان دادن این نکته مهم بود که هنوز فرهنگ و هنر جزء انکار ناپذیر زندگی مردم است، حال چه منظور از زندگی فعالیت‌های اجتماعی و عمومی و در اصطلاح بیرون از خانه باشد چه داخل خانه، یعنی اگر مردم قادر به حضور در رویداد‌های عمومی فرهنگی و هنری نیستند ما رویداد‌های فرهنگی و هنری را به خانه آنان می‌بریم.

او افزود: فرصت دیگری که کرونا برایمان نمایان ساخت، آشکارسازی بیشتر نیاز به دولت الکترونیک و دولت مجازی قوی‌تر بود تا حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی وهنری در کشور از طریق فضای مجازی انجام گیرد و شاهد کاهش بوروکراسی اداری، نظارت دقیق‌تر بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کاهش حضور عامل انسانی و فساد‌های محتمل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بیماری کرونا شرایط را به گونه‌ای رقم زده است که می‌توانیم ادعا کنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجازی داریم به این معنا که مجوز برای برگزاری رویداد‌ها و نظارت بر آن‌ها در فضای مجازی انجام می‌گیرد.

مروارید یکی از مزایای استفاده از فضای مجازی را توزیع عادلانه امکانات بین مرکز استان و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: فضای مجازی فرصتی فراهم می‌کند تا همه نقاط استان از یک دسترسی عادلانه به امکانات برخوردار باشند و اصطلاحاتی با عناوین متن و حاشیه از بین برود، فضای مجازی باعث می‌شود که همان قدر که یک فرد در مشهد می‌تواند از مواهب یک برنامه فرهنگی و هنری بهره‌مند شود و به تجربه هنری اش بیفزاید، فردی در یک شهر مرزی و محروم استان نیز به همان اندازه از این مواهب بهره‌مند شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری استان باعث شد که اصحاب فرهنگ و هنر اتحاد و انسجام ملی را در فضای مجازی به نمایش بگذارند، یعنی اختلاف سلیقه‌ها و عقیده‌ها و نگرش‌های سیاسی هیچ کدام مانعی برای نقش آفرینی آنان نشد.

مروارید اظهارکرد: در ایامی که بیماری کرونا شرایط خاصی را به وجود آورده است شاهد تشکیل صف مقدم اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در فضای مجازی (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) در جهت پرهیز از گوشه گیری، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی و همبستگی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خراسان رضوی بودیم.

او تصریح کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خراسان رضوی در این شرایط، اطلاعات بهداشتی مورد نیاز مردم را با زبان زیبا، قابل فهم و توجیه پذیر به طبقات مختلف جامعه انتقال دادند و در واقع نقش مهم آگاهی بخشی خویش را در زمینه‌های بیان اطلاعات عمومی، نحوه پیشگیری، ارایه آموزش‌های بهداشتی و پر کردن اوقات فراغت در قرنطینه به عنوان نهاد مدنی ایفا کردند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.