طرح توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان در سال ۱۳۹۸ در ۱۲ حوزه آبخیز و ۱۵ روستای هدف به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا رهایی رئیس اداره ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:طرح توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان در سال ۱۳۹۸ در ۱۲ حوزه آبخیز و ۱۵ روستای هدف به اجرا درآمد.

او افزود:از این تعداد، ۷ حوزه و ۱۰ روستای هدف در ۶ شهرستان، به عنوان حوزه‌های ادامه دار سال ۱۳۹۷ وارد مرحله دوم کار براساس شرح خدمات ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور شدند و ۵ حوزه با ۵ روستای هدف نیز در ۵ شهرستان استان سمنان نیز به عنوان حوزه‌های جدید سال ۱۳۹۸ در فاز اول به طرح اضافه شدند.

علیرضا رهایی  ابراز داشت:اجرای برنامه‌های حوزه مشارمت مردمی، آموزش و ترویج در این حوزه ها، پس از انتخاب شرکت مهندسین مشاور و تعداد ۷ نفر تسهیلگر و یک نفر سرتسهیلگر در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ عملیاتی گردید.

رئیس اداره ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  بیان کرد: بر این اساس حوزه‌های آبخیز (ده نمک در شهرستان آرادان، چاشتخوران در شهرستان سمنان، آسوران و هیکو در شهرستان مهدیشهر، اگره در شهرستان دامغان، ابر در شهرستان شاهرود و سوداغلن در شهرستان میامی) به عنوان حوزه‌های ادامه دار سال ۹۷، و حوزه‌های آبخیز (چنداب در شهرستان گرمسار، عبدالله آباد در شهرستان سرخه، آستانه در شهرستان دامغان، ابرسج در شهرستان شاهرود و ارمیان در شهرستان میامی) به عنوان حوزه‌های جدید سال ۹۸، انتخاب و برنامه‌های آموزشی، ترویجی و عملیات آبخیزداری به صورت مشارکتی در روستا‌های منتخب حوزه‌های مذکور به انجام رسید.

او اظهار داشت: براساس اقدامات صورت گرفته در طرح حاضر و نیز بر اساس آمار و مستندات موجود که طی گزارشات جداگانه برای هر حوزه توسط شرکت مشاور و تسهیلگران طرح، ارایه گردیده است، مجموعا تعداد ۱۵۱ جلسه، دوره و کارگاه با ۲۵۵۲ نفر روز در شهرستان‌ها و روستا‌های هدف همه حوزه‌های استان (۹۷ و ۹۸) برگزار گردیده، تعداد بیش از ۳۰ جلسه با دست اندرکاران دولتی در شهرستان‌های هدف با محوریت فرماندار شهرستان، همچنین تعداد ۷۸ مورد بازدید توسط جوامع محلی و دست اندرکاران دولتی از طرح‌ها در استان انجام گرفته است. بر اساس نتایج این طرح تعداد ۳۹ تفاهمنامه با ادارات و دست اندکاران دولتی و محلی منعقد گردیده و تعداد ۱۹ تشکل مردمی نیز در قالب بند ب ماده ۲۹ تشکیل شده است که واسپاری کار نیز به این تشکل‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان انجام شده است.

رهایی در پایان گفت: همچنن در جلسات برگزار شده با جوامع محلی در روستا‌های هدف ضمن بررسی نیاز‌های آنها، پیشنهادات مردمی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آموزش و ترویجی در حوزه منابع طبیعی نیز استخراج و به عنوان سر فصل فعالیت‌های اداره ترویج و آموزش در سال ۹۹ در برنامه کاری اداراه کل قرار گرفت.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار