مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان مشخصات خود در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل در تحویل گندم و انباشته شدن محصولات کشاورزی، گندمکاران و کشاورزان مشخصات خود را در سامانه جامع پهنه بندی وزارت جهادکشاورزی ثبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به منظور جلوگیری از اخلال در روند تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید و دریافت به موقع بهای آن، تنظیم بازار و جلوگیری از انباشته شدن محصولات گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز؛ کشاورزان و گندمکاران استان باید هر چه سریعتر برای ثبت مشخصات خود در سامانه جامع پهنه بندی و هماهنگی با برنامه ابلاغی کشت در مراکز جهاد کشاورزی مربوطه اقدام کنند.

بنیادی به گندمکاران توصیه کرد: با توجه به بارندگی‌های مکرر، در اولین فرصت تقسیط و مصرف بهینه کود‌های سرک در مزارع را انجام دهند.

او اضافه کرد: همچنین گندمکاران استان برای مصرف کود‌های ریزمغذی استاندارد برای بهبود عملکرد و ویژگی‌های کیفی گندم در مزارع کشاورزی خود اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تاکیدکرد: با توجه به فصل ریزش سن و فراهم شدن بستر مزرعه برای این آفت؛ کشاورزان مبارزه به موقع و مناسب را با آفت سن گندم انجام دهند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.