«خورخه آرئاسا» با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر به انتقادات و دخالت‌های مکرر مایک پمپئو پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کوبایی پرنسا لاتینا، «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، خواست به جای دخالت در مسائل ونزوئلا به وضعیتی که کشورش (آمریکا) در پی همه‌گیری کووید-۱۹ با آن رو به رو شده است، رسیدگی کند.

آرئاسا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «آمریکا به (آمار) یک میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۵۶ هزار فوت شده رسیده است. مایک پمپئو، (شما) به بحران شدید سلامت خود بپردازید و از دخالت در مسائل داخلی ونزوئلا دست بردارید».

این سخنان آرئاسا در جواب به انتقادات پمپئو از ونزوئلا در همین شبکه اجتماعی بود که در آن بر حمایت واشنگتن از خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا تاکید کرده بود.

در بحبوحه وضعیت حساسی که ونزوئلا به دلیل همه گیری کووید-۱۹، با آن رو به رو است، آمریکا اقدامات خود را در برابر این کشور آمریکای لاتینی افزایش داد، تا جایی که ناو خود را به نزدیکی سواحل این کشور برده و تهدیدی برای جنگ به راه انداخت.

کلیه این قضایا در حالی رقم می‌خورد که آمریکا، پس از بدل شدن به مرکز همه گیری ناشی از ویروس کرونای جدید، با بدترین بحران سلامت خود مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار