نقش روانشناسان در بهبود و رونق سلامت روانی و اجتماعی مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این پیام ضمن تقدیر از خدمات فعالان این عرصه، بر نقش و رسالت آنان در بهبود و رونق سلامت روانی و اجتماعی مردم تاکید کرد.

در متن این پیام آمده است:

روانشناسان رسالتی بزرگ بر دوش دارند و در حیطه‌های گوناگون فردی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند راهگشای جامعه باشند.

علم روانشناسی از گستردگی و ژرفای بسیاری برخوردار است، متخصصان علم روانشناسی با دانش علمی و عملی خود می‌توانند در جهت بهبود و رونق سلامت روانی و اجتماعی به مردم یاری رسانند. ظهور آسیب‌های روانی و اجتماعی بر سر راه مردم جامعه، ضرورت توجه به علم روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به ضرورت توجه جدی به بعد روانی سلامتی و بهره گیری از علم روانشناسی در جهت ارتقای سلامت روان جامعه، در طرح تحول سلامت کارشناس سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت به کارگرفته شدند تا دسترسی جامعه در دریافت خدمات روانشاختی، در سه حیطه مشکلات و اختلالات روانپزشکی، اختلالات مصرف مواد، الکل و دخانیات و مشکلات حیطه سلامت اجتماعی در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه تسهیل شود.

به مناسبت قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت روان، نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز روانشناس نامگذاری شده است که به همین مناسبت از تلاش‌های تمامی فعالان این عرصه قدردانی می‌کنم.

روز جهانی روانشناس و مشاور را به همه عزیزانی که در مسیر آگاهی و شناخت در جهت آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند شادباش عرض می‌کنم و امیدوارم همواره در جهت نیل به هدف نهایی این مجموعه که همانا ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه است، بیش از پیش موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.