معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از راه اندازی طرح هوشمند سازی تقاطع مصباح خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمدرضا احمدی نژاد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: با تلاش پرسنل اداره کل امور ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک، طرح هوشمندسازی تقاطع مصباح به بهره برداری رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان این که پیش از این و در سال ۹۸ عملیات هوشمند سازی تقاطع هفت تیر اجرا شده بود، افزود: اتخاذ تصمیمات لحظه ای و نظارت بر جریان ترافیک معابر درون شهری کرج از مهمترین مزایای اجرای طرح هوشمند سازی تقاطع ها به شمار می رود.

احمدی نژاد افزود: به منظور عملیاتی شدن این طرح، اختصاص زمان سبز به محورهای پر تردد توسط سیستم های هوشمند کنترل مرکزی چراغ های راهنمایی، بر اساس حجم عبور خودروها انجام می گیرد.

او گفت: زمانبندی چراغ های راهنمایی تقاطعات بر اساس حجم عبوری خودروها از هر محور و فاز بندی مسیرها با محاسبه لحظه ای حجم ترافیک عبوری از اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

احمدی نژاد ، قابلیت فاز بندی تقاطع تا ۱۶ فاز مجاز، اعلام هر نوع خرابی یا سوختگی لامپ به صورت هوشمند و کاهش تاخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطعات درون شهری از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بدون  شک اجرای این طرح در تقاطعات پر تردد کاهش زمان سفر، آلودگی هوا و مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.   

انتهای پیام/خ

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.