معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از اجرای طرح «طبیـب دوار» خبر داد.

اجرای طرح طبیب دوار در محلات همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام داود عباسی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.

او افزود: تلاوت قرآن کریم روزانه یک جزء به صورت ترتیل خوانی ساعت ۱۶ الی ۱۷ از شبکه سیمای استان همدان از برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری مسابقه «مهمان ناخوانده» در ماه مبارک خبر داد و افزود: علاقمندان جهت شرکت در مسابقه «مهمان ناخوانده» شامل مجموعه دانستنی‌های ضروری و راهکار‌های کلی در مواجه با گرفتاری‌ها از نگاه قرآن کریم و روایات معصومین می‌توانند به سایت به آدرس http://fa.masani.ir مراجعه کنند.

عباسی از اجرای طرح «مساوات» ویژه معلمان و اساتید قرآنی در سالروز شهادت شهید مطهری خبر داد و افزود: در این طرح ۳۱ تشکل قرآنی مشارکت خواهند داشت.

او اضافه کرد: پخش سخنرانی، مداحی و تلاوت قرآن به صورت صوت و تصویر در ماه مبارک و همچنین در مناسبت‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر در اینستاگرام بصورت حسینیه مجازی.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: پخش سخنرانی مبلغین توانمند استان به صورت زنده و ضبط شده از رادیو و سیمای مرکز همدان و برگزاری ویژه برنامه سالروز شهادت شهید والامقام حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک است.

عباسی از جمع آوری آثار و مقالات چهارمین دوره جشنواره دین و رسانه تا نیمه رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت (ع) و اهدا ۱۰۰۰ جلد قرآن کریم به جلسلت قرآنی به طور ویژه در مناطق محروم دراین ایام خبر داد.

او گفت: ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی و ارائه کلیپ‌های کوتاه در زمینه‌های بیان احکام روزه داری، شرح دعا‌های روزانه ماه مبارک و بیان نکته کوتاه از جزء تلاوت شده آن روز در آن و همچنین اعلام شماره تماس جهت پرسش و پاسخ در خصوص مشاوره خانواده، مباحث اعتقادی در ساعات خاص و مشخص شده از دیگر اقدامات این مجموعه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: ویژه برنامه به وقت افطار شامل صلوات خاصه امام رضا، دعای افطار در ۱۰ دقیقه قبل از افطار و پخش از ماذنه‌های مساجد و قراردادن در کانال و هماهنگی جهت فعالیت جزء خوانی قران کریم بصورت روزانه از طریق فضای مجازی از برنامه‌های دیگر تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک است.

عباسی از هماهنگی و برنامه ریزی جهت تهیه بسته غذایی برای محرومین توسط هیئات و شبکه تبلیغ و مساجد در ماه مبارک رمضان و هماهنگی و پیگیری بخشش با تخفیف اجاره خانوار مستاجر محروم، از طریق خیرین (پویش بخشش اجاره‌ها) در ماه مبارک رمضان خبر داد.

او از آموزش «روخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، سبک زندگی اسلامی، اخلاق و مهدویت» در فضای مجازی با تدریس استاد مسعود رستنده و بهره‌گیری بیش از هزار نفر از مدیران مراکز قرآنی، مربیان و قرآن آموزان و خانواده‌های ایشان در قالب فایل صوتی همراه متن از طریق فضای مجازی در ماه مبارک خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: هماهنگی پخش مناجات و دعا‌های ویژه ماه مبارک رمضان از بلندگوی مساجد، اعزام مبلغ بومی جهت تبلیغ چهره به چهره و کتاب خوانی مجازی با هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی، معرفی کتاب‌های ارزشی و ایجاد انگیزه برای مطالعه از دیگر اقدامات این مجموعه در این ایام خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان همدان از اجرای طرح «طبیـب دوار» به منظورسلامت معنوی و اعتلای اعتقادات افراد خبر داد و افزود: در این طرح امـام جماعت مسجد محل بـه همـراه معتمدیـن بـه منازل محله سرزده و ضمن عیادت و دلجویی از آنان، به سؤالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی آن‌ها پاسخ می‌دهند.

عباسی افزود: توجه ائمه جماعات مساجد به خانواده متوفیان و برگزاری مراسم شامل سخنرانی، روضه، قرائت فاتحه، قرآن و خیرات به صورت غیر حضوری در فضای مجازی ویژه متوفیان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.