فعال اصولگرا گفت: توازن قدرت در جهان و بویژه در منطقه غرب آسیا به نفع ایران تغییر جدی خواهد کرد. 

موازنه قدرت در جهان و منطقه به نفع ایران تغییر می‌کندوهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی سپاه و استقرار آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین یک نقطه عطفی در مسیر پیشرفت و توسعه ایران دانست و گفت: ارسال یک ماهواره به فضا یک اتفاق و تصمیم لحظه ای نیست، بلکه فرآیندی است که در طول زمان حاصل می شود. موفقیت این پروژه نشانگر این امر مهم است که کشور ما در زمینه  های مختلف به فناوری های جدیدی دست پیدا کرده و در زمینه دانش و علوم فضایی و نظامی به یک سلسله پیشرفت هایی رسیده است.

او ادامه داد: همچنین تقارن پرتاب  ماهواره نور به فضا با بحران جهانی ویروس کووید ۱۹ بیانگر این است که کشور ما از استحکام و توان کافی برای مقابله با بحران های احتمالی برخوردار است. در حالی که خیلی از کشور های مدعی قدرت و تکنولوژی در تهیه لوازم بهداشتی ساده برای مقابله با کرونا دچار سردرگمی و دستپاچگی شدند؛ ایران با تکیه بر عزم و اراده داخلی توانست خیلی زود بحران کرونا را مدیریت کند، در عین حال هیچ خللی در برنامه های راهبردی آن ایجاد نشود. لذا پرتاب موفق ماهواره نظامی سپاه در بهبود روحیه مردم نیز موثر بود و این نوید را به ملت داد که کشور ما قدرتمند است و توان مقابله با هر گونه تهدید را دارد.

عزیزی افزود: هرچند که کشور های متخاصم در ابتدا سعی کردند موفقیت ایران را ضعیف و کم اهمیت جلوه دهند، ولی در آخر نتوانستند این دستاورد را منکر شوند و ناخواسته به قدرت و توانمندی ایران اذعان کردند؛ علاوه بر این موفقیت ماهواره نور این پیام را به کشورهایی دوست و دشمن مخابره کرد که تحریم های رذیلانه نتوانست بر اراده ملت ایران تاثیر بگذارد. 

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: پیام نظامی ماهواره نور هم برای همه آشکار است. زمانی که ایران در فضا حضور مستقل نداشت و نمی توانست تحرکات منطقه ای را از فضا رصد کند، در حوزه نظامی شگفتی هایی را خلق می کرد و الان با دستیابی به فناوری ماهواره و حضور در فضا می تواند  خیلی قدرتمند تر عمل کند؛ بنابراین توازن قدرت در جهان و بویژه در منطقه خاورمیانه به نفع ایران تغییر جدی خواهد کرد. 

او به نکته ای هم اشاره کرد و افزود: خیلی از افراد کوته نگر و گاها مغرض با مطرح کردن مسائل معیشتی مردم سعی می کنند در رسانه ها، موفقیت و تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و اغلب می گویند در شرایطی که مردم مشکل معیشتی دارند، چرا پول برای ماهواره هزینه می‌کنید؛ در جواب این افراد می بایست گفت که هزینه های ماهواره در کوتاه مدت انجام نشده و بودجه آن نیز جدا از ریخت و پاش های دوستان شماست. در طول چندین سال متمادی این موفقیت به بار نشسته است. اگر نهادهای دیگر نیز فساد طایفه ای، خانوادگی و گروهی خودشان را کنار بگذارند، بهتر از این می شود کشور را اداره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب ایمان زاده
۱۷:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جواب دندان شکن به دشمن
آخرین اخبار