بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: توسعه بندر چابهار به عنوان دروازه اصلی توسعه سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساختهای بندری است که هماینک پروژههای عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامهای رو به رو بوده است.
او افزود: بهرهگیری از روشها و سیستمهای نوین در اجرای پروژههای بندری و دریایی، موجب افزایش ۴۰۰ درصدی میزان اعتبارات عمرانی، افزایش چند برابری تعداد پروژهها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامهای در پروژههای عمرانی بندر چابهار در سال ۹۸ شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: با پیگیری مستمر و مداوم پروژهها و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه دولت، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژههای عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.
او با بیان اینکه تلاش شبانه روزی کارکنان، ارزیابی دقیق مشاوران و پیمانکاران، استفاده از تکنولوژیهای جدید و بهرهگیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژههای فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی شده است، افزود: این پیشرفتها علاوهبر بهینهسازی مصرف انرژی، موجب تسریع در روند اجرایی پروژهها نیز شده به گونهای که پیشرفت فیزیکی واقعی پروژهها از پیشرفت برنامهای آنها بیشتر شده است.
آقایی با بیان پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی موجب پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه شده که طبق برنامه زمانبندی ۱۹.۸ بوده همچنین استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی موجب پیشرفت ۳۶.۷۹شده که طبق برنامه زمانبندی ۲۲.۲۰ بوده که شتاب این پروژههای عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.
او در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه افزود: استفاده از سازه ۳ D¬Panel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوهبر افزایش سرعت اجرا و بهینهسازی مصرف انرژی با سبکسازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر میسازد.
انتهای پیام/گ