پوشیدن کلاه‌های یک متری برای مبارزه با کرونا در مدارس چین

دانش آموزانی چینی با پوشیدن کلاه‌های یک متری در کلاس‌های درس حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایده "کلاه‌های یک متری" توسط مدرسه ابتدایی Yangzheng در هانگ‌ژو واقع در استان ژجیانگ در شرق چین پیشنهاد داده شد، این مدرسه از بازگشت دانش آموزان سال اولی تا سومی خود استقبال کرد و به این دانش‌آموزان اجازه داده شد که برای اولین بار بعد از گذشت چند ماه با تمام شدن دوران قرنطینه به کلاس‌های خود بازگردند.

پوشیدن کلاه‌های یک متری برای دانش آموزان مدرسه HAT's CLEVER اجباری شد و این اقدام به منظور اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس در چین انجام شد.

هر کدام از دانش‌آموزان با پوشیدن ماسک جراحی و کلاهی که دارای یک ابزار اندازه‌گیری ۳ فوتی از دو طرف خود است، در کلاس‌ها حاضر شدند.

پوشیدن این کلاه خلاق یک متری این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرد که تا پس از گذشت چند ماه به مدارس بازگردند و با این اقدام از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

در همین حال، ده‌ها هزار دانش‌آموز سال آخری دبیرستان‌های متوسطه شانگ‌های و گوانگژو روز دوشنبه به مدارس بازگشتند، در حالی که فارغ التحصیلان دانش‌آموزان دبیرستان‌های پکن نیز امروز تحصیل در کلاس را از سر گرفتند، اما قرار است مهد کودک‌ها در ۶ ماه می، ‌مجدد باز شوند.

ارائه ماسک رایگان توسط مدارس اجباری است

کلیه مدارس و دانشگاه‌ها باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع بیماری از جمله ارائه ماسک رایگان صورت، ضد عفونی کردن محوطه دانشگاه و راه‌اندازی مناطق قرنطینه اعمال کنند.

مدارس چین

تصاویر نشان می‌دهد که اکثر این کلاه‌ها از مقوا ساخته شده، اما یک دانش‌آموز خلاق با استفاده از بالن‌هایی که در ساخت حیوانات بادکنکی از آن استفاده می‌شود، کلاهش را ساخته است.

معاون مدیر عامل هنگ فنگ به رسانه‌های محلی گفت: این ایده خلاق برای خودمان بود و به ما کمک کرد تا شعار خود را " کلاه یک متر بپوشید، فاصله یک متری را حفظ کنید" تبلیغ کنیم.

برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان چه اقداماتی انجام شده است؟

برای اطمینان از اینکه دانش آموزان مدارس به اقدامات بهداشتی عمل می‌کنند، دانش آموزان مجاز به تماس فیزیکی با یکدیگر نیستند و نمی‌توانند کلاه‌های خود را در بیاورند.

اجباری بودن پوشیدن ماسک در مدارس

براساس این گزارش‌ها، پوشیدن ماسک‌های جراحی برای دانش‌آموزان اجباری است و باید به طور مرتب از دانش‌آموزان آزمایش دما گرفته شود.

با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا در چین در پایان ماه ژانویه، به مدارس و دانشگاه‌ها اعلام شد که حتی به دلیل تعطیلات سال نو چینی در ۲۹ ژانویه، حق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را ندارند.

درس‌ها به صورت آنلاین به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود و به مقامات شهر در سراسر چین اجازه داده شد تا طبق صلاحدید خودشان کلاس‌ها را ادامه دهند.

ژجیانگ پس از استان‌های هوبی و گوانگدونگ با سومین موارد ویروس کرونا در چین در منطقه باقی مانده است.

کاهش محدودیت‌های سفر در چین

باتوجه به اینکه چین شاهد کاهش موارد مبتلا به ویروس کروناست، محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده است.

شهر ووهان که نخستین بار شیوع ویروس کرونا در آنجا آغاز شده بود، در حال حاضر ادعا کرده است که کلیه بیماران کووید ۱۹ از بیمارستان‌ها مرخص شدند، که این نشان از پیشرفت چشمگیر چین در جهت کنترل کامل شیوع این ویروس است.


بیشتر بخوانید:

نقش مهارتهای زندگی در بحران کرونا

۴ میوه‌ای که پوست را روشن می‌کند!

آیا استرس ناشی از کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

کشف راهی برای جلوگیری از روند پیری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دنیا رو با خاک یکسان کردن، حالا دارن کیف میکنن
آخرین اخبار