روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی نوشت سربازان آمریکایی در سوریه ناپدید شده‌اند و واشنگتن با سکوت در این باره می‌خواهد شکست‌های خود را پنهان کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار، روز گذشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبری اعلام کرد که دو سرباز آمریکایی پس از اینکه خودروی آن‌ها مورد حمله قرار گرفت، ناپدید شده‌اند.

خودروی هامر سربازان آمریکایی در مسیر میدان نفتی «العمر» به سوی میدان نفتی «التنک» در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه از سوی عناصر مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

منابع میدانی در گفتگو با الاخبار اعلام کردند که این خودرو با سلاح‌های متوسط و خمپاره هدف قرار گرفت و تقریباً به صورت کامل در آتش سوخت.

به گفته این منابع، هنگامی که تیم‌های امدادی به مکان حادثه رسیدند اثری از جسد یا خود سربازان آمریکایی که درون این خودرو بودند پیدا نکردند.

منابع میدانی می‌گویند که این دو سرباز، گروهبان «براندون» و سرباز «میخائیل» نام داشتند که هر دو نفر از نیروی دریایی آمریکا هستند.

از زمان وقوع این حادثه آسمان شهر دیرالزور شاهد پرواز‌های متعدد هواپیما‌های جنگی و اطلاعاتی ائتلاف بین‌المللی است چرا که می‌دانند سربازان آمریکایی عموما با آزادی در این منطقه که تحت نظارت شدید ائتلاف است آمد و شد می‌کنند و این منطقه بیابانی و تقریبا خالی از سکنه است.

در این حین، «کولونل مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین المللی در حساب توئیتری خود خبر ناپدید شدن دو سرباز آمریکایی را تکذیب کرد و با حمله به خبرگزاری سانا آن را مستحق دریافت تمامی جوایز مربوط به اخبار جعلی دانست.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند این خبر را تکذیب کردند و یه منبع نزدیک به قسد به الاخبار تاکید کرد که این منطقه دائما با هواپیما‌های شناسایی و تجهیزات رصد می‌شود و خبر هدف قرار گرفته شدن خودرو یا سربازان ائتلاف در روز‌های اخیر را مردود دانست.

این در حالی است که واشنگتن پیشتر، حادثه حمله به یک کاروان آمریکایی در حومه شهرک «الصور» را که ۲۰ روز پیش در شمال دیرالزور رخ داد و منجر به کشته شدن یک افسر مسئول هلی‌برن در میدان العمر شد، پنهان کرده بود.

ائتلاف آمریکا یا وزارت دفاع این کشور، درباره این خبر که در تمام حومه دیرالزور منتشر شده بود هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند و این احتمال را که آمریکا درباره شکست‌هایی که در سوریه می‌خورد سیاست پنهان کاری را در پیش می‌گیرد بیشتر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی هم که طالبان هواپیماشون رو زد تکذیب کردن تا فیلمش رو نشون دادن
آخرین اخبار