رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: برنامه ریزی شده تا در فصل تابستان در صورت اتمام بحران کرونا بازارچه‌های تابستانی صنایع دستی در اردبیل ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: امسال با توجه به شعار جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده تلاش می‌کنیم تا تولیدات در حوزه صنایع دستی شهرستان را توسعه و گسترش دهیم.

او از توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان صنایع دستی و نیز پیگیری امور بیمه صنعتگران از محل تفاهم‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز جزو برنامه‌های سال ۹۹ به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در فصل تابستان در صورت اتمام بحران کرونا بازارچه‌های تابستانی صنایع دستی در راستای معرفی تولیدات این حوزه و بازاریابی برای تولیدکنندگان و صنعتگران این حوزه ایجاد شود.

شایقی با اشاره به اقدامات شاخص بخش صنایع دستی شهرستان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته ۴۸۰ مورد پروانه تولید انفرادی در شهرستان صادر شده است که امسال نیز این اقدامات تداوم می‌یابد.

او صدور سه مورد پروانه تولید کارگاهی، صدور یک مورد مجوز تاسیس و ۴۰ مورد کارت شناسایی صنعتگری را از دیگر اقدامات در سال ۹۸ عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: کارگاه‌های صنایع دستی برگزار شده در سال گذشته شامل چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، تراش سنگ، قلاب‌بافی، قلم‌زنی، معرق، پیکرتراشی، سفالگری، سوخت روی چوب و نقاشی روی پارچه بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.