مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲ طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام پنجشنبه هفته جاری با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛علی پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود شبکه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار و طول ۳۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۰ میلیون یورویی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبار‌های دولتی توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: از مهمترین اهداف این طرح تامین آب و توسعه اراضی کشاورزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی را از دیگر پروژه‌های مهم افتتاحی توسط رییس جمهوری نام برد و ادامه داد: ظرفیت سرریز این سد ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

پوراحمد یادآور شد: هم اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب شرب تامین می‌شود که با بهره‌برداری از سد گلال کمبود آب شرب مردم استان مرتفع خواهد شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.