مربی تیم ملی تکواندو گفت: بازیکنان باید از این فرصت استفاده کنند و ضعف هایشان در برخی از تاکتیک‌ها را با تمرین و تکرار فراوان پوشش دهند.

وحید عبداللهی مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط بازیکنان تیم ملی در دوران تعطیلی تمرینات و اردو‌ها اظهار داشت: طبق برنامه کادرفنی، بازیکنان تمریناتشان را با نظارت کادرفنی دنبال می‌کنند تا ان شاالله هر چه زودتر این شرایط به پایان برسد و با مجوز وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا بتوانیم اردو‌ها را آغاز کنیم.

عبداللهی در ادامه گفت: تمرینی که در اردو و برابر حریف تمرینی انجام شود، تاثیر بیشتری دارد، اما چاره‌ای نیست و باید از این محدودیت‌ها فرصت بسازیم. به اعتقاد من بازیکنان باید از این فرصت استفاده کنند و ضعف هایشان در برخی تاکتیک‌ها را با تمرین و تکرار فراوان پوشش دهند. در این زمینه گوشزد‌هایی به بازیکنان شده و آن‌ها تمریناتشان را در این جهت پیش می‌برند،بنابراین با وجود این که تمرین انفرادی به اندازه تمرین با حریف تاثیر ندارد، اما می‌توان از همین موقعیت استفاده بهینه کرد و ضعف‌ها را پوشش داد.

مربی تیم ملی درباره تاثیر تعویق یک ساله المپیک بر ملی پوشان کشورمان گفت: این اتفاق برای ما خوب نبود و اگر المپیک امسال برگزار می‌شد، بهتر بود. به هر حال باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و بازیکنان هم در این مدت باید روی نقاط ضعف خود کار کنند. مشکلی که شاید در این دوران گریبان گیر ما بشود، وزن بازیکنان است که با تعویق المپیک می‌تواند بالاتر برود و سر وزن نگه داشتن آن ها، به ویژه برای میرهاشم که کمی جوان‌تر و در حال رشد است، کار سختی به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: رنکینگ المپیکی تکواندو/ جایگاه ملی پوشان ایران تغییر نکرد


او درباره حمایت‌های انجام شده از ملی پوشان برای حضور در المپیک توکیو گفت: وزارت ورزش قول‌هایی داده بود و برنامه‌های تیم ملی هم مو به مو انجام می‌شد. اکنون در کار ما وقفه‌ای ایجاد شده، اما پس از پشت سر گذاشتن این بحران و بازگشت به روال عادی، کار ما سخت‌تر است و می‌طلبد که حمایت‌ها به همان اندازه بیشتر شود. فدراسیون تکواندو در این مدت نهایت امکانات را برای تیم ملی فراهم کرد و امیدوارم در ادامه راه، به تناسب شرایط حمایت شویم.

عبداللهی درباره برنامه‌های تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: پس از عادی شدن شرایط، مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و برای حضور در این مسابقات چند اردوی تدارکاتی برپا خواهیم کرد و در ادامه کار، اردو‌های آماده سازی المپین‌های تیم ملی برای حضور در المپیک برگزار خواهد شد.

مربی تیم ملی در پایان گفت: امیدوارم هر چه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد و با از بین رفتن ویروس کرونا، روال عادی برقرار شود تا ۲ مدال خوش رنگ در المپیک توکیو کسب کنیم.  از ورزشکاران و مردم عزیز  می‌خواهم در این شرایط تنها در مواقع ضروری از خانه بیرون بروند تا هرچه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار