آمریکا محدودیت‌های تازه‌ای را بر صادرات به چین شامل محدودیت بر قطعات هواپیماهای غیرنظامی و اقلام مربوط به نیمه هادی‌ها اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا روز دوشنبه تغییراتی در برخی از قوانین اعمال کرد که بر اساس آن محدودیت‌های جدیدی در رابطه صادرات تجهیزات آمریکایی به چین اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها در صادرات شامل برخی از اجزای هواپیما‌های غیرنظامی و همینطور موارد مربوط به نیمه هادی‌ها می‌شود.

بر اساس این ابلاغ جدید، شرکت‌های آمریکا هنگام فروش تجهیزات به هر یک از ارگان‌های نظامی چین باید مجوزی را دریافت کنند. اخذ این مجوز الزامی می‌باشد حتی اگر مصرف این تجهیزات در حوزه غیرنظامی باشد.

این قوانین جدید روز سه‌شنبه در دولت فدرال ثبت خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این قوانین جدید به صنعت نیمه هادی و فروش تجهیزات هواپیماهای نظامی در چین آسیب برساند.

به ادعای حقوقدان‌های آمریکایی چین طی ماه‌های اخیر در خریدهای غیرنظامی به دنبال اهدافی نظامی بوده که به واسطه این قانون، آمریکا امیدوار است که تقویت نظامی در چین را با کندی مواجه کند. انتظار می‌رود که این قانون بر صنایع مختلف دیگری نیز در چین اثر منفی بگذارد. از جمله صنایعی که احتمالا تحت تاثیر قرار بگیرند شامل رادار و ابررایانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار