ستاری گفت: در هفته جاری شاهد اولین صادرات کیت‌های تشخیص سرولوژی کرونا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست مشترک رئیس جمهوری با مدیران پارک های علم و فناوری که با حضور وزیر علوم،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران پارک های علم و فناوری کشور برگزار شد، اظهار کرد: امسال حداقل ۵ یا ۶ کارخانه نوآوری جدید به بهره برداری می‌رسد که همه با سرمایه گذاری بخش خصوصی است. نگرش جدیدی در بخش خصوصی ایجاد شده که نوآوری را در این محیط‌ها ایجاد می‌کنند.

او درباره دستاورد‌های پارک‌ها در موضوع کرونا، گفت: بخشی از محصولات مرتبط با کرونا مثل دستگاه تب‌سنج و دستگاه‌های آی‌سی‌یو پیش از شیوع کرونا، ساخت داخلی نداشت و در حال حاضر در ساخت آن ها خودکفا شده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: بر اساس تفاهمی که با وزارت بهداشت داشته‌ایم، در همین هفته شاهد اولین صادرات کیت‌های تشخیص سرولوژی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پژمان
۰۷:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم ایران این کیت رو چطوری تهیه کنن وبفهمندکرونا دارن یانه؟انقدر به وفور پیدامیشه که کاربه صادراتش رسیده؟اینم مثل پرایده که توایران وقتی بیست میلیون وخورده ای بود به هراق ۴ میلیون میدادن باامکانات منحصربفرد؟!
Germany
علی
۲۰:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
اول به ازمایشگاههای داخلی بدید تا افرادی مثل من که در اضطراب هستیم بریم خودمان را تست کنیم با PCRو سی تی اسکن که بعد از درگیر شدن شدید با این ویروس مشخص میشه همیشه همینجوری است فقط به فکر پول در آوردن هستید نه ملت