مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۳۹ هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه علف‌های هرز و سن مادری سمپاشی شده است.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام اینکه تاکنون ۳ هزار هکتار از مزارع غلات در این شهرستان سمپاشی شده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه علف‌های هرز و در سطح ۱۹ هزار و ۵۱۱ هکتار علیه سن مادری سمپاشی شده است.

ایمانیان با اشاره به اینکه کشاورزان این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز را در مزارع خود شروع کرده اند، افزود: کشاورزان باید در هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سمومی که از فروشگا‌های مجاز تهیه کرده اند، اقدام به سمپاشی کنند.

او ادامه داد: مبارزه نکردن با علف‌های هرز، سن مادری در این مرحله و ببماری‌های قارچی خسارت بین ۳۰ تا ۴۰درصدی به مزارع وارد می‌کند و می‌تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:با توجه به بارش‌های بهاره و رطوبت هوا شرایط مساعدی برای شیوع بیماری‌های قارچی از جمله زنگ گندم فراهم است، کشاورزان باید قبل از شیوع بیماری با راهنمای‌های کارشناسان حفظ نباتات و مراکز جهاد کشاورزی و با قارچ کش‌های مناسب اقدام به سمپاشی کنند.

ایمانیان افزود: تا کنون در سطح ۲۷۵ هکتار نیز سمپاشی بر علیه بیماری‌های قارچی در مزارع غلات انجام شده است.

او ادامه داد: گندم یکی از محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک در شهرستان به شمار می‌رود و این محصول به ۲ صورت دیم و آبی در مزارع مهاباد کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری، ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است که از این مقدار، ۴۷۱۷۰ هکتار به صورت دیم و ۴۴۳۴ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.