خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: طلب ما از فدراسیون جهانی میلیون‌ها دلار است و امیدوارم بتوانیم به آن‌ها دسترسی یابیم.

سلیمانی: طلب فدراسیون فوتبال از فیفا چند میلیون دلار است/ درخواست ۶ میلیون یورویی ویلموتس منطقی نیستبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص کمک فیفا به فدراسیون‌های عضو این نهاد به دلیل تعطیلی رقابت‌های فوتبال، اظهار داشت: به تازگی فیفا از همه فدراسیون‌ها اطلاعات صورت مالی و پیش‌بینی‌های لازم قبل و بعد از ویروس کرونا را خواسته است. ما نیز مثل سایر فدراسیون‌ها چنین جداولی را تنظیم کردیم و آماده ارائه به فیفا هستیم. مطمئن هستم که فیفا طبق همین جداول به هر فدراسیون مبلغی را تخصیص می‌دهد.

خزانه‌دار فدراسیون ادامه داد: اصلا درخصوص حداقل و یا حداکثر این مبلغ صحبتی نشده‌است. فیفا نمی‌تواند به فدراسیون ایران و آلمان نگاه یکسانی داشته باشد. هر فدراسیون براساس اطلاعاتی که می‌دهد تجزیه و تحلیل شده و به نسبت آن کمک‌های فیفا به آن فدراسیون ارسال می‌شود.

او درخصوص مجمع مالی فدراسیون فوتبال بیان کرد: صورت‌های مالی فدراسيون فوتبال آماده است. حسابرس آن را تایید کرده است و ما آماده‌ایم که این صورت‌حساب را به اعضای مجمع تقدیم کنیم. هر وقت که دبیرکل فدراسیون زمان برگزاری مجمع را مشخص کند، صورت های مالی را ارائه می‌دهیم و ٢١ روز فرصت دارند که این موارد را مطالعه و اظهارنظر کنند.

سلیمانی درباره راهکار فدراسیون فوتبال برای دریافت کمک از فیفا درصورت نبود تضمین برای دریافت این مبلغ گفت: مهدی محمدنبی به فدراسیون آمده است و  او تجربه امور بین‌المللی بانکی را دارد و هم خیلی تجربه کاری زیادی در فیفا دارد. هنور فدراسیون جهانی در برخی موارد به توافق نرسیده است. ما همه مستندات را ارائه داده‌ایم و حتی چند شرکت معتبر داخلی را برای پرداخت‌ها معرفی کرده‌ایم اما هنوز هیچ کدام از حساب‌های ما تایید نشده است. البته فکر می‌کنم با رایزنی هایی که با بانک مرکزی و از طرف نبی صورت گرفته است قرار شده تا به اتفاق یک بانک عامل و بانک مرکزی برای متقاعد کردن فیفا کمک کنیم.

او درباره شایعه کمک از سوی شرکت گل‌گهر برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: داستان ویلموتس کاملا شفاف و مشخص است. پول او را از طریق ٢ وزارتخانه تامین کردیم و پروتکل‌های آن مشخص است. حتی اگر ١٠ روز دیرتر هم پول او را می‌دادیم، فیفا متقبل شده بود که پول ویلموتس را خودش بپردازد. متاسفانه چون کار به بازی حساس با عراق کشیده بود ویلموتس مدام می‌گفت پولم را می‌خواهم. ممکن بود از هدایت تیم ملی انصراف دهد. اکنون آمادگی داریم درصورت بازشدن حساب فدراسیون، مابقی بدهی‌هایمان را هم پرداخت کنیم.

سلیمانی درخصوص میزان موجودی حساب فدراسیون فوتبال گفت: تا زمانی که فیفا میزان اعتبارات ما را نزد خودش مشخص نکند، میزان موجودی فدراسیون فوتبال معین نمی‌شود. گفته می‌شد که فدراسیون نزد فیفا فقط حدود ٧ هزار دلار پول دارد. درواقع اینگونه نیست و همچنان مطالباتی در فیفا داریم و این مطالبات چند میلیون دلاری است. اما هنوز تخصیص داده نشده است. از سال ٢٠١٠ به‌خاطر پروژه‌های عمرانی طلب داریم و به محض تخصیص از سوی فیفا، بدهی‌ها و سایر پروژه‌های‌مان را انجام می‌دهیم. آماده‌ایم برای زمین شماره یک مناقصه را برگزار کنیم اما هنوز این پول به دست ما نرسیده است. نه تنها فیفا، بلکه هنوز از AFC هم طلبکاریم. همین حالا بابت پولی که بابت خوابگاه بانوان هزینه کردیم، به واسطه تحریم‌ها پرداخت نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: سعی داریم به لحاظ زیرساختی به سطح اول فوتبال آسیا برسیم


خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره موضوع ورشکستگی این نهاد گفت: تصور می‌کنم روزهای خوبی درانتظارمان خواهد بود علی‌رغم مشکلاتی که داشتیم، درآمد فدراسیون از محل تبلیغات چندین برابر شده است. این کار به‌خاطر مدیریت خوبی بوده که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال انجام داده است. اگر همین روند را ادامه بدهیم، وضعیت باشگاه‌ها و خود فدراسیون بهتر خواهدشد. درآمد های دیگری هم از محل بلیت‌فروشی داشتیم و قطعا هرجایی مشکل داشتیم، همه نهادها به دنبال کمک به فدراسیون می‌آمدند.

سلیمانی درباره شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به اینکه حقوق ویلموتس به صورت کامل پرداخت شده‌است، جای نگرانی وجود ندارد. زمانی که به دنبال فسخ قرارداد با او بودیم، یک ماه بیشتر هم حقوق او را داده بودیم. حالا حتی از او مطالبه هم داریم. درصورت فسخ قرارداد با ویلموتس باید ٣ ماه از قرارداد به او پرداخت می‌شد. فکرمی‌کنم او به دنبال همین موضوع است. درخواست ۶ میلیون یورویی او اصلا منطقی نیست. اگر اطلاعات ما به مراجع قانونی ارسال شود، درنهایت همان ٣ ماه را باید به او پرداخت کنیم.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره ورود نهادهای نظراتی به مسائل مالی، بیان کرد: سال‌های گذشته هم نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال و مسائل مالی ورود می‌کردند. من به‌عنوان مسئول مالی فدراسیون به‌صورت مکرر با این نهادها مکاتبه دارم. مخصوصا با توجه به شایعاتی که وجود دارد، نهادهای نظارتی اطلاعات جدیدی از ما می‌خواهند. تمام مدارک ما رصد می‌شود و در ایران، یکی از نهادهای شفاف، فدراسیون فوتبال است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار