افزایش گنجایش بزرگترین منبع باطری ذخیره انرژی لیتیوم یون

تسلا توانست تا با همراهی شرکت فرانسوی Neoen گنجایش کارخانه lithium-ion خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ‌ترین مرکز ذخیره باتری لیتیوم یون دنیا، کارخانه Hornsdale Power Reverse تسلا در آفریقای جنوبی اخیرا با یک افزایش گنجایش ۵۰ درصدی داشته است. مسئولان این پروژه مدعی هستند که این قابلیت قرار است تا با افزایش بیشتری نیز مواجه شود.

جزئیات کامل از افزایش منبع ذخیره قدرت شرکت تسلا

سازنده اتومبیل‌های الکتریکی، تسلا به همراه کارخانه فرانسوی شریک خود، توانسته‌اند تا پروژه خود برای افزایش گنجایش منبع ذخیره قدرت خود را با موفقیت به اتمام برسانند. شرکت فرانسوی Neoen اوایل ماه جاری در حساب کاربری خود گفت: " پروژه کارخانه Hornsdale مراحل توسعه شبکه خود را به اتمام رسانده و حالا قصد دارد تا به عنوان بزرگترین منبع ذخیره انرژی و قدرت دنیا، گنجایش خود را افزایش دهد. " این پروژه که Hornsdale Battery Extension نام دارد بیش از ۶۵.۵ مگاوات بر ساعت را به گنجایش هر قسمت‌های خود اضافه کرد که نهایتا قابلیت کلی کارخانه را از ۱۲۹ مگاوات بر ساعت به ۱۹۳.۵ مگاوات بر ساعت رساند.

افزایش گنجایش بزرگترین منبع باتری ذخیره انرژی لیتینیومی

افزایش گنجایش این مرکز در حالی صورت می‌گیرد که نزدیک‌ترین رقیب به این مجموعه قدرتی مطابق با ۴۹.۹۹ مگاوات را در خود جای می‌دهد. این پروژه از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد. گفتنی است که علت شروع این برنامه، شوخی بین ایلان ماسک و مدیرعامل شرکت Atlassian بود که در آن مدیر عامل شرکت تسلا مدعی بود می‌تواند کل پروژه را در ۱۰۰ روز به اتمام برساند. پس از یک سال گذر زمان از روز آغاز به کار پروژه، شرکت Neoen با پرداخت ۵۶ میلیون یورو به شرکت تسلا پیوست.

افزایش گنجایش بزرگترین منبع باتری ذخیره انرژی لیتینیومی

گفتنی است که هزینه تکمیل پروژه مذکور برای شرکت فرانسوی سالیانه ۴ میلیون دلار محاسبه شد. پس از آن مرکز Hornsdale Power Reverse توانست تا با بازدهی بسیار خوب، مبلغی مطابق با ۲۶ میلیون دلار را به صورت سالیانه برای شرکت‌های تسلا و Neoen کسب درآمد کند. با فناوری تولید شده و موفقیت پروژه مذکور، شرکت تسلا می‌تواند انرژی لازم را به صورت سریع‌تر، ارزان‌تر و بدون تولید آلودگی برای محیط زیست تولید کند و در اختیار خریداران خود قرار دهد.


بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار