کلیم گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید نواحی مرکزی و جنوبی این استان را از بعدازظهر امروز دوشنبه فرا می‌گیرد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از بعداز ظهر امروز وزش باد شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر (بزمان)، دلگان، سراوان را فرا گیرد و در نقاط مستعد موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزش این باد در روز سه‌شنبه موجب کاهش دید افقی در محور‌های مواصلاتی منتهی به استان کرمان شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان از احتمال وقوع بارش‌های پراکنده در استان خبر داد و گفت: دوشنبه در نیمه شمالی استان و ارتفاعات جنوب شرق شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده باران مهیاست

وی افزود: بارش‌های امروز ناچیز و پراکنده پیش‌بینی می‌شود که ممکن است به صورت نقطه در برخی نواحی ببارد.

کلیم به شرایط دمایی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته هامون با دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود امروز نیز گرمای هوا بویژه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد و دما‌های با محدوده ۴۰ درجه سلسیوس مجدد تکرار شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار