طی سال‌های اخیر رکابزنان زیادی جان خود را به علت نبود اسکورت در جاده از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در سراسر جهان سالانه تعداد قابل قبولی از دوچرخه سواران جاده، جان خود را از دست می‌دهند. اسکورت شدن مهمترین عامل برای حفظ جان رکابزنان در سراسر دنیا است. متاسفانه همه هیئت‌های استانی به علت کمبود بودجه، توانایی تهیه ماشین و موتور برای اسکورت رکابزنان استان خود را ندارند. نبود اسکورت نکته بسیار مهمی است که باید مسئولان ورزشی برای حفظ استعداد‌های خود به آن توجه کنند.

مرگ در چند قدمی رکابزنان استقامت/جاده‌هایی مرگبار برای دوچرخه سواران

جاده‌هایی مرگبار که به جای آنکه دوچرخه سواران را به آرزوی قهرمانی نزدیک کند، آن‌ها را به مرگ نزدیک می‌کند. البته فرهنگ رانندگی نیز در حوادث اخیر بسیار تاثیرگذار بوده است.

مهیار فرزانه دوچرخه سوار مستعد یزدی آخرین رکابزنی است که نبود اسکورت جان او را گرفت. این نوجوان ۱۷ ساله در تصادف قطع نخاع و مرگ مغزی شده است. قطعا فرزانه اولین و آخرین دوچرخه سواری نیست که جان خود را در جاده و بزرگراه از دست می‌دهد.

از دیگر رکابزنانی که جان خود را در جاده از دست داده اند می‌توان علی نوروزیان رکابزن جوان و بهمن گبارنژاد رکابزن المپیکی اشاره کرد. همچنین گاهی حوادث منجر به فوت نمی‌شود و مصدومیت‌هایی را برای ورزشکار رقم می‌زند، از جمله کسری باقرپور ملی پوش دوچرخه سواری ایران که در حین تمرین تصادف کرد و دچار مصدومیت شد. مهدی بیدرام رکابزن ملی پوش جوان که در هنگام تمرین دچار سانحه شده و ترقوه و مهره کمر او دچار شکستگی شد.

امید سراجی رئیس هیئت دوچرخه سواری استان تهران در گفت گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در تمام دنیا حوادث دوچرخه سواری بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع این حوادث در زمان تمرین رکابزنان رخ می‌دهد. برای مثال سال گذشته یکی از تیم‌های حرفه‌ای تور دو فرانس با یک وسیله نقلیه تصادف کرد. برخورد رکابزن با وسایل نقلیه عادی است، اما ما به دوچرخه سواران آموزش می‌دهیم که از وسایل ایمنی استفاده کنند. دوچرخه سواری جاده یکی از رشته‌های پر ریسک و اجتناب ناپذیر است.

مرگ در چند قدمی رکابزنان استقامت/جاده‌هایی مرگبار برای دوچرخه سواران  

او در ادامه گفت: تعدد تصادفات جاده‌ای بسیار زیاد است، زیرا رانندگان فاصله ایمنی خود را با رکابزنان حفظ نمی‌کنند. در یکی از تمرینات  جاده ای تریلی ۱۸ چرخ با فاصله ۳۰ سانتی از کنار دوچرخه سواران رد شد و ممکن بود حادثه تلخی را رقم بزند. دوچرخه سوار استقامت باید در جاده تمرین کند، پس رانندگان باید به امنیت رکابزنان توجه بیشتری کنند.

سراجی در پایان اظهار کرد: استان تهران پس از سال‌ها توانست یک موتور سیکلت برای اسکورت دوچرخه سواران خریداری کند. این تک وسیله برای اسکورت رکابزنان استان تهران کفایت نمی‌کند. باید بررسی شود که دوچرخه سواری چه جایگاهی در ورزش ایران دارد و چه امکاناتی به این رشته داده شده است.


بیشتر بخوانید:  قمری: مهیار فرزانه، یکی از استعداد‌های دوچرخه سواری ایران بود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوچرخه = موتور = مركب مرگ
آخرین اخبار