مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس از گرفتن نخستین مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان در سال جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دایی مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس گفت: در دویست و چهل و دومین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی کشور، موفق به اخذ نخستین مجوز سرمایه گذاری خارجی سال ۱۳۹۹ با رقم‌۳ میلیون دلار برای استان شدیم.

او با بیان این که تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق شعار «جهش تولید» در استان است ادامه داد: این طرح مربوط به یک سرمایه‌دار اماراتی است و مجوز مربوطه برای توسعه یک طرح در شهرک بزرگ صنعتی شیراز صادر شده است.

دایی گفت: این مجوز برای طرح توسعه قوطی فلزی انواع کنسرو و کمپوت صادر شده است.

مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس یادآور شد: این طرح در مرحله نخست در سال ۹۱ اجرا و در سال ۹۵ در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید و حالا قرار است با سرمایه گذاری خارجی ۷/۲ میلیون یورو معادل ۳ میلیون دلار، توسعه پیدا کند.

دایی اظهار داشت: این طرح از طرح های موفق استان در بخش سرمایه گذاری خارجی در چند سال اخیر بوده است که با ورود تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز از خارج از کشور، توانسته است تقاضای بخش صنعت و کشاورزی استان و کشور را برای بسته بند‌ی انواع کنسرو و کمپوت ، مرتفع سازد.

در سال گذشته ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی با رقمی معادل ۱۸۱ میلیون دلار برای فارس به تصویب رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش بیش از دو برابری دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار