شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی عربی با تاکید بر این که تحریم‌ها علیه سوریه، جنایتی نابخشودنی است، خواستار لغو فوری آن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی عربی اعلام کردند تحریم‌های شدید و یکجانبه اقتصادی و محاصره ظالمانه کشور‌های غربی علیه سوریه جنایتی غیر قابل بخشش است و این اقدامات باید فورا پایان یابد.

شرکت‌کنندگان در این همایش که به صورت ویدئو کنفرانس و تحت عنوان «همایش بین‌المللی عربی مجازی برای لغو تحریم‌های سوریه و پایان تحریم‌ها علیه ملت‌های دوست و برادر» برگزار شد، تاکید کردند تدابیر قهری و یکجانبه اقتصادی و محاصره ظالمانه کشور‌های غربی علیه سوریه جنایتی غیرقابل بخشش است و به منزله ادامه تجاوز و اقدامات تروریستی است که سوریه از ۹ سال پیش در معرض آن قرار دارد.

آنان همچنین لغو فوری تحریم‌های اقتصادی ظالمانه بر ضد سوریه را خواستار شدند و تاکید کردند مردم سوریه که در برابر تهاجم بین‌المللی سازمان‌های تروریستی علیه این کشور ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند و در کنار رهبری ملی و ارتش مقاوم آن ایستادند و گروه‌های تروریستی را شکست دادند، هرگز اجازه نخواهند داد توطئه‌هایی که امروز به شیوه‌های پست و حقیرانه علیه سوریه اعمال می‌شود، تداوم یابد.

خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه نوشت: حاضران در این همایش افزودند آمریکا و همپیمانان آن به عمد و از طریق اقدامات اقتصادی قهری، ملت‌ها و دولت‌هایی مانند سوریه، ایران، یمن و ونزوئلا را که در برابر آنان ایستادگی می‌کنند و تسلیم خواسته‌ها و زورگویی آنان نمی‌شوند، هدف قرار می‌دهند. آنان همچنین بر همبستگی کامل خود با این ملت‌ها و اعتماد به قدرت و توانمندی آنان در برابر این اقدامات و نیز لغو فوری تحریم‌ها علیه این کشور‌ها تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این همایش همچنین تروریسم اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه برخی کشور‌ها و دولت‌های مستقل و مخالف سیاست‌های آمریکا را محکوم کردند و توقف فوری این اقدامات و پیگرد قضایی مسئولان آن به جرم ارتکاب جنایت نسل‌کشی را خواستار شدند.

سانا افزود: آنان تاکید کردند محاصره غذایی و انتشار بیماری‌های واگیر از زشت، پست و وحشیانه‌ترین جنگ‌ها محسوب می‌شود و سوریه که با مقاومت اسطوره‌ای خود در برابر تروریسم بین المللی، دنیا را شگفت زده کرد امروز نیازمند این است تا آزادگان جهان و نهاد‌های مدنی با صدای بلند خود تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور را محکوم کنند و بر لغو این تحریم‌ها اصرار ورزند، چون اعمال چنین تحریم‌هایی علیه سوریه لکه ننگی برای تاریخ بشریت است.

شرکت‌کنندگان در همایش مذکور در ادامه افزودند شیوع ویروس کرونا نبود ارزش‌های انسانی در عصر جدید نظام استعماری به رهبری آمریکا را برملا کرده است، نظامی که بر مبنای کسب سود بیشتر، علیه بشریت، سلامتی، کرامت و زندگی آن عمل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار