رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بر اساس قرارداد‌های منعقد شده چغندرکاران ۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت چغندر می‌رود.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال بر اساس قرارداد منعقد شده چغندرکاران، هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت چغندر قند می‌رود که تاکنون ۱ هزار و ۴۰۰ هکتار آن زیرکشت این محصول رفته است.

او با اشاره به اینکه پارسال هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح زمین‌های زراعتی به کشت چغندر اختصاص یافته بود، افزود: پیش بینی می‌شود کشت چغندر نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

علیزاده به زمان کشت نشایی از آغاز خرداد ماه سال جاری اشاره و اضافه کرد: اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند برای کاهش مصرف آب در مزارع و همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان در سال زراعی جاری، تصریح کرد: چغندرکاران می‌توانند محصول خودر را تحویل کارخانه‌های میاندوآب و ارومیه دهند.

آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب برای کشت محصولات زراعی یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.