مهم‌ترین حوادث امروز هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهر اصفهان حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کارتن قطعات یدکی دوچرخه، ۶ عدد اسپیلت و یک دستگاه موتور اسپیلت که همگی فاقد هرگونه مدارک گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش کالا‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

کشف ۲ تن چوب و ذغال بلوط قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اعلام این خبر  گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم با اشرافیت اطلاعاتی و هوشیاری بالای خود ۲ دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه خودروی سواری پیکان که حامل چوب بلوط جنگلی و ذغال قاچاق بودند را شناسایی و متوقف کردند.

اواذعان کرد: پس از متوقف شدن خودرو‌های مذکور ماموران طی بازرسی از آن‌ها ۲ تُن ذغال و چوب بلوط جنگلی که به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

این مقام انتظامی، ارزش کالا‌های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۸۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه درختان بلوط سرمایه‌های عظیم و ریه‌های تنفسی طبیعت به شمار می‌آیند که توسط افراد سودجو و برای منافع شخصی در حال انقراض هستند گفت: نیروی انتظامی برابر وظیفه ذاتی و قانونی خود، با شدت و قاطعیت با تخریب کنندگان محیط زیست و قاتلان طبیعت برخورد می‌کند.
 

کشف نزدیک به نیم تُن عسل تقلبی در فریدن

سرهنگ "مختار بهارلوفرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن با اشراف اطلاعاتی خود از فروش عسل تقلبی در یک واحد صنفی لبنیاتی در شهر دامنه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن اظهار داشت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان شهرستان از انبار این واحد صنفی بازدید کردند.

او افزود: در این عملیات ۴۵۳ کیلو عسل غیر قابل مصرف و فاقد شناسه بهداشتی کشف و تحویل نماینده اداره شبکه بهداشت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در ادامه با اشاره به اینکه ارزش عسل‌های تقلبی برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده، تصریح کرد: در این رابطه متصدی واحدصنفی دستگیر و همراه با پرونده متشکله برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 

انتقام جویی؛ انگیزه مزاحم فضای مجازی

سرهنگ علی قربانی اظهار داشت: در پی یک مورد شکایت از سوی یکی از شهروندان مبنی براینکه فرد یا افرادناشناسی در فضای مجازی اقدام به تهدید و توهین نسبت به وی و خانواده اش کردند موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا‌ی شهرستان کاشان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با بکارگیری روش‌های تخصصی و پیگیری مستمرموفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیر کنند.

او در ادامه تصریح کرد: متهم در اعتراف خود انگیزه ارتکاب این عمل غیر اخلاقی را اختلاف شخصی و انتقام جویی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به این مطلب که هر عملی در فضای مجازی قابل پیگیری و رصد می‌باشد از شهروندان عزیز خواستند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اینترنتی مراتب را به پلیس فتا انعکاس داده و والدین گرامی بایدازفرزندان خود درفضای مجازی مراقبت کنند.
 

دستگیری سارقان کیف زن در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه از داخل کیف وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت و با انجام تحقیقات علمی و تخصصی صورت گرفته ۲ زن جوان که در این سرقت دست داشتند شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان پس از حضور در داخل اتوبوس و یا فروشگاه در کنار زنان ایستاده و یک نفر از آن‌ها اقدام به سرقت اموال از داخل کیف مال باختگان کرده و بلافاصله اموال مسروقه را برای نگهداری تحویل نفر دوم می‌داده و به سرعت محل را ترک می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پس از جمع آوری مدارک ومستندات لازم ومواجهه حضوری متهمان با مال باختگان سرانجام این افراد لب به اعتراف باز کرده و به ارتکاب چندین فقره سرقت کیف زنی در سطح فروشگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری اقرار کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: با اعتراف صریح متهمان و تنظیم شکایت شاکیان پرونده تشکیل و این افراد برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ترکیان، با توصیه شهروندان به هوشیاری بیشتر در زمینه نگهداری اموال و دارائی‌های خود بر رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در مجامع عمومی مانند فروشگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری تاکید کرد و گفت: رعایت این اصل علاوه بر حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند در پیشگیری از جرایمی همچون کیف زنی و جیب بری نیز مؤثر باشد و این موضوع باید به الگویی برای پیشگیری از جرایم تبدیل شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.