مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوار‌ها و فضا‌های سبز شهری گفت : سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضا‌های سبز شهری انجام می‌شود که هزینه‌های زیادی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد.

او گفت : بطور میانگین در هر فصل حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان خرید گل و گیاه انجام می‌شود که در این شرایط و با اوضاع اقتصادی فعلی هزینه سنگینی برای شهرداری محسوب می‌شود.

رحمتی زاده افزود: در همین راستا با پیگیری‌ها و حمایت‌های شهردار و نیز معاونت خدمات شهری فعال شدن گلخانه پارک شرقی تاق بستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این گلخانه به مساحت پنج هزار متر مربع سالیان سال است بلااستفاده رها شده و با تاکیدی که شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری داشتند قرار شد این گلخانه دوباره فعال شده و کار تولید انواع گل و گیاه شهری در آن صورت گیرد.

رحمتی زاده اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره این گلخانه را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و ادامه داد: شهردار قول ۱۰۰ درصدی تامین این اعتبار را داده و پیش بینی ما این است نهایتا این گلخانه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

او افزود: با راه اندازی گلخانه تا دو ماه دیگر، اولین کاشت محصولات این گلخانه در فضا‌های سبز شهر کرمانشاه پاییز امسال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: در کنار راه اندازی گلخانه، تلاش داریم تا این گلخانه را به نمایشگاه فروش گل و گیاه نیز تبدیل کنیم و بتوانیم انواع گل و گیاه آپارتمانی را در آن عرضه کنیم.

رحمتی زاده به دیگر اقدامات شهرداری جهت افزایش تولید گل و گیاه شهری اشاره کرد وافزود: در کنار گلخانه پارک شرقی، پنج هزار متر مربع زمین قرار دارد که کار تسطیح و شخم زدن آن برای کاشت انواع نشاء و درختچه در حال انجام است.

او افزود: در کنار این‌ها تمام گلخانه‌های مناطق شهری را نیز فعال کردیم تا تولید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه را داشته باشند.

رحمتی گفت: با این اقدامات و راه اندازی گلخانه، شهر کرمانشاه در تولید گل و گیاه شهری خودکفا می‌شود و به نظر می‌رسد حجم تولیدات به حدی باشد که نیاز شهر‌های اطراف را نیز تامین کند.

او افزود: همچنین با این اقدامات صرفه جویی حداقل ۱.۸ میلیارد تومانی در هزینه‌های شهرداری جهت خرید گل و گیاه خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از حمایت‌های شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه قدردانی کرد وافزود: بدون حمایت مسئولان بالادستی قطعا پیشبرد چنین ایده‌هایی محقق نخواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.