معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از اختصاص ۱۶۱ تخت مخصوص بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،هوشان شریعتی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به خدمات‌دهی متخصصان به مراجعه‌کنندگان گفت: پیش از تعطیلات نوروز تا پس از آن، پزشکان متخصص ما با ۹۰ درصد ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به مراجعان در منطقه بودند.

او با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) به‌عنوان بیمارستان معین دوم دانشکده علوم پزشکی آبادان در موضوع مبارزه با بیماران مبتلا به کرونا تعیین شده است افزود: این امر اقدام بسیار خوبی بود به‌طوری که در برخی از شهر‌های کشور شاهد آن نبودیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: ویزیت بیماران به‌صورت تیمی انجام می‌شود ضمن اینکه تیمی نیز برای پاسخگویی به همراهان بیماران کرونایی که امکان ملاقات با وی را ندارند در حال فعالیت است.

شریعتی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا خواست تا دارو‌های خود را از داروخانه مستقر در بیمارستان طالقانی آبادان تهیه کنند و گفت: بیماران کرونایی پس از بهبودی دارو‌های مورد نیازشان را از داروخانه بیمارستان تحویل می‌گیرند تا نیاز نباشد به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کنند.

او بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را حساس خواند و اضافه کرد: با توجه به اینکه این بخش از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و در راستای جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری کرونا به این بخش به سبب آنکه بیمارستان آیت‌الله طالقانی به‌عنوان مرجع بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان تعیین شده، در شرایط کرونایی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان طالقانی به بیمارستان، ولی عصر (عج) خرمشهر منتقل شد تا نیازی به انتقال بیماران به اهواز نباشد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه بخش بیماران دیالیزی کرونایی در آبادان و خرمشهر از دیگر دیالیزی‌ها جدا شده‌اند و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد ابراز کرد: ۱۶۱ تخت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی آبادان اختصاص داده شده است.

او عنوان کرد: تخت‌های مصوب برای بیمارستان طالقانی ۱۹۴ تخت است که با توجه به اینکه این بیمارستان به‌عنوان مرجع کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان در نظر گرفته شده ۱۶۱ تخت آن با رعایت فاصله استاندارد برای بستری مبتلایان و یا افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

شریعتی بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان طالقانی و مرکز نفس و همچنین انجام آزمایشات مربوط به بیماری کوید ۱۹ را کاملا رایگان دانست و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی مربوط به کرونا ویروس در آبادان و زمان‌بر بودن پروسه ارسال نمونه‌گیری‌ها به اهواز و دریافت پاسخ‌ها؛ پروسه تعیین تکلیف بیمار از لحاظ ابتلا یا عدم ابتلا به کووید ۱۹ سریع‌تر می‌شود.

او خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه تعداد نمونه‌گیری‌ها و بیماریابی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و از مراجعان سرپایی هم که مشکوک به ابتلا هستند نیز تست گرفته می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شهروندان برای انجام تست کرونا می‌توانند به مرکز ۱۶ ساعته اعلام شده مراجعه کنند یاد آور شد: مراجعان دارای علائم به مرکز ۱۶ ساعته امام خمینی واقع در جنب بیمارستان شهید بهشتی در اولویت نمونه گیری قرار میگیرند.

او از ابتلای ۳۹ نفر از کادر درمانی این دانشکده به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: تعدادی از همکاران ما یا با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند و دوباره به سر کارشان بازگشته‌اند و یا در خانه دوران نقاهتشان را می‌گذرانند، خوشبختانه در این منطقه مورد فوتی کادر درمانی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا نداشتیم و اکنون نیز کسی از آن‌ها در بیمارستان بستری نیست.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.