نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور باید به الگوی موفق همکاری مشترک شیعه و اهل سنت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور باید به الگوی موفق همکاری مشترک شیعه و اهل سنت در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی تبدیل شود.

او در دیدار رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور با وی اظهارداشت: نیاز به یک دفترتبلیغات اسلامی جامع در استان سیستان و بلوچستان احساس می‌شود که نقشی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را بتواند در این خطه پهناور ایفا کند.

او بیان کرد: حضور شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ایجاب می‌کند که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور فعالیت ویژه‌تری را برای طلاب شیعه و سنی در دستور کار داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تثبیت پایه‌های اعتقادی، ورزیده‌تر شدن در دفاع از مبانی اعتقادی، تقویت تعامل مثبت با مذاهب دیگر، تبیین مبانی تقریب مذاهب و مسائل مرتبط از جمله مواردی است که باید در این استان پهناور بیش از سایر استان‌ها به آن‌ها پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان زمینه‌های کاری فراوانی برای دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق به وجود می‌آید و براین اساس باید اقدامات انجام شده در این استان به الگوی موفقی برای اجرای برنامه‌های آمورشی و پژوهشی مشترک در بین مذاهب شیعه و سنی تبدیل شود.

او تصریح کرد: برای نشاط، پویایی و رشد حوزه‌های علمیه شیعه و سنی و تقویت وحدت و انسجام، دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور بیش از سایر نهاد‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید حفظ و تقویت ارتباطات با ستاد مرکزی به گونه‌ای باشد تا آنان ضرورت فعالیت بیش از پیش در استان را لمس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: باید شناسایی نیرو‌های مستعد بومی منطقه و بکارگیری آن‌ها با توجه به کادرسازی نیز در دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق مورد توجه قرار گرفته و پیوند دوسویه بزرگان و اساتید حوزه علمیه قم با افراد شاخص اهل سنت این استان برقرار و رفت و آمد‌هایی نیز صورت پذیرد تا دو طرف بیش از گذشته با هم آشنا شوند.

حجت‌الاسلام و المسـلمین غلامحسـین بنافی مسوول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور نیز به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات خود برای فعال‌تر شدن این دفتر در جنوب شرق کشور پرداخت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار