بنیامین نتانیاهو مدعی شد که طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی ماه‌های آینده عملیاتی خواهد شد.

ادعای نتانیاهو مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری طی چند ماه آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که اطمینان دارد که می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند.

نتانیاهو در این‌باره گفت: «چندین دهه‌ای می‌شود که در حال بحث و جدل با کسانی هستم که ارتباط یهودیان را با این سرزمین منکر می‌شوند، با افتخار می‌گویم که مبارزات چندین ساله ثمر بخش بوده است».

نتانیاهو در این‌باره افزود: «سه ماه پیش، برنامه صلح ترامپ حقوق اسرائیل را به رسمیت شناخت. طی این برنامه ترامپ متعهد شد که حاکمیت اسرائیل بر دره اردن را بپذیرد».


بیشتر بخوانید: برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

ناکامی نتانیاهو در مواجهه با کرونا زیر تیغ انتقاد رسانه‌های صهیونیستی


نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد. او این را هم گفته که این لحظه تاریخی در حافظه صهیونیست‌ها ثبت خواهد شد.

ترامپ طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم تقدیم به صهیونیست‌ها کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شد و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

از سویی دیگر، پس از خشم عمومی مسلمانان جهان، آمریکا طی عقب‌نشینی محسوسی اعلام کرد که طرح معامله قرن صرفا یک پیشنهاد است و اینکه صهیونیست‌ها خود در این‌باره تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار