بمباران مواضع داعش از سوی جنگنده‌های انگلیس در عراق

انگلیس برای نخستین بار از ماه سپتامبر، مواضع داعش را در عراق بمباران کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه آر تی، دولت انگلیس برای نخستین بار از ماه سپتامبر، پایگاه‌های انگلیس را در عراق هدف قرار داد.

دولت انگلیس اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در تاریخ دهم آوریل، با جنگنده‌های تایفون عملیاتی را در منطقه «طوز خورماتو» واقع در جنوب استان کرکوک در شمال عراق به انجام رساند.

در بیانیه دولت انگلیس، از این بمباران که نخستین حمله هوایی علیه داعش محسوب می‌شود، به عنوان بخشی از حملات ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش یاد شده است.

همچنین در توضیح جزئیات این حمله هوایی آمده است: در این حمله، تروریست‌هایی که در ساختمان‌های مستحکم در غرب طوزخورماتو حضور داشتند، هدف گرفته شدند.

در این عملیات، شماری از عناصر داعش از منطقه درگیری فرار کردند و خسارت‌های فراوانی نیز به این گروه تروریستی وارد شد.
همچنین پس از این عملیات، یک پهپاد شناسایی اقدام به رصد دقیق منطقه کرد و مشخص شد تمامی بمباران‌ها به هدف اصابت کرده است.

آخریم حمله هوایی نیروی هوایی انگلیس علیه گروه تروریستی داعش در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به وقوع پیوست؛ بطوری که شماری از نیرو‌های تروریستی داعش پس از حمله به نیرو‌های عراقی، خود هدف حمله قرار گرفتند.

منطقه «طوز خورماتو» از مناطق مورد مناقشه میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است. در این منطقه شهروندان کُرد، عرب و ترکمن سکونت دارند.

نیرو‌های عراقی از تاریخ اکتبر ۲۰۱۷ و در زمانی که نیرو‌های «پیشمرگه» در پی برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، مجبور به ترک این منطقه شدند، مسئولیت امنیت «طوز خورماتو» را بر عهده گرفتند. در تاریخ دسامبر ۲۰۱۷ اعلام شد که داعش در عراق و در مارس ۲۰۱۹ در سوریه شکست خورده است؛ هرچند هنوز نیز این گروه تروریستی تلاش می‌کند از خلأ‌های امنیتی در دو کشور برای انجام اقداماتی سوء استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار