رئیس جمهور آمریکا به دلیل فشار انتقادات رسانه‌ای در پی توصیه‌های غیرکارشناسانه خود در درمان بیماری کرونا، برای اولین بار روز گذشته در نشست خبری کمیته بحران کاخ سفید شرکت نکرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار در نشست خبری روزانه کمیته بحران ویژه مقابله با ویروس کووید-۱۹ حاضر نشد.

به دنبال افزایش انتقادات از توصیه‌های جنجالی و غیرعلمی رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه او در نشست ویژه کمیته بحران در کاخ سفید حاضر نشد. اقدامی که حاکی از تغییر در برنامه حضور مداوم رئیس جمهور در نشست‌های این کمیته در هفته‌های آتی می‌باشد.

کاخ سفید همچنین نشست خبری کمیته بحران را از ساعت ۲ بعدازظهر به وقت واشنگتن به ساعت ۵ منتقل کرد. از ماه مارس ترامپ به همراه مایک پنس، معاون خود تقریبا روزانه در کنفرانس خبری ۵۰ دقیقه‌ای آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا را ارائه می‌کرد. ویروسی که تا به امروز بیش از ۵۳ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

نشست خبری روز جمعه برخلاف معمول ۲۵ دقیقه طول کشید. این در حالیست که نشست روز پنج شنبه یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید. آکسیوس نیز روز جمعه گزارش داد کاخ سفید در نظر دارد جلسات خبری خود در خصوص ویروس کرونا را کاهش دهد.

از سوی دیگر گزارش‌های خبری حاکی از آن است که مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته است که از او می‌خواهند میزان حضور خود را در جلسات توجیهی کاهش دهد.

چهار مقام و جمهوری خواهان نزدیک به کاخ سفید که خواستند معرفی نشوند، گفته‌اند: بحث‌هایی در داخل کاخ سفید وجود دارد تا شکل برگزاری جلسات توجیهی تغییر کند و نقش رئیس جمهور کاهش یابد. این جلسات توجیهی اغلب بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد و سخنان تندی بین ترامپ و خبرنگاران رد و بدل می‌شود.

ترامپ شب گذشته در توییتی غیبت خود در نشست خبری کمیته بحران را توجیه کرد و نوشت: وقتی رسانه‌ها چیزی جز سوالاتی از روی دشمنی از من نمی‌پرسند، با چه هدفی کنفرانس روزانه در کاخ سفید برگزار کنم؟ آن‌ها تنها اخبار جعلی برای مردم پخش می‌کنند. آن‌ها ارزش وقت و زمانی که صرف می‌شود را ندارند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود پیشنهاد کرد برای نابودی ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده به بدن تزریق شود! این سخنان ترامپ موجی از انتقادات و مخالفت‌ها را از سوی جامعه پزشکی آمریکا و نیز مخالفان سیاسی او به همراه داشت.

پیشتر مایک پنس، معاون ترامپ از برنامه کاخ سفید برای کاهش کنفرانس‌های خبری رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود. علت این امر به اظهارات مضحک و غیرکارشناسی گاه و بی گاه ترامپ باز می‌گردد که موجب کاهش محبوبیت او در سالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار