مدیرکل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، این اداره کل پشتیبان گروه‌های جهادی و همراه کادر بهداشت و درمان بندر امام خمینی (ره) است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در تشریح خدمات این اداره کل در روز‌های بحرانی آلوده به کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، با پشتیبانی از گروه‌های جهادی و تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، گام‌های اساسی برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و مقابله با شیوع این ویروس منحوس انجام شده است.

او افزود: این اداره کل به منظور تأمین و تجهیز ملزومات مورد نیاز در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا و برای رفع پشتیبانی و تأمین نیاز‌های مراکز و گروه‌های فعال در این زمینه بالغ بر ۳ میلیارد ریال جهت تأمین وسایل حفاظتی، لوازم بهداشتی و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی هزینه کرده است.

اهدای دستگاه تنفس مصنوعی به مراکز درمانی

دریس بیان داشت: همچنین برای رفع کمبود‌های شبکه بهداشت و درمان که با هدف تقویت و پشتیبانی از مراکز درمانی در جریان معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا و حاد تنفسی انجام شد، ۵ دستگاه وینتیلاتور جمعا به ارزش ۵/۷ میلیارد تأمین کرد که ۲ دستگاه آن در اختیار مراکز درمانی ماهشهر و ۳ دستگاه دیگر نیز در درمانگاه‌های شهر بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تهیه تجهیزات حفاظت فردی از قبیل؛ البسه کار ضد اسید، دستکش، عینک، چکمه، ماسک برای گروه‌های جهادی متعددی که در سطح شهر برای گندزدایی معابر فعالیت می‌کردند، از جمله اقدامات حمایتی این اداره کل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید.

مدیرکل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، پشتیبانی تجهیزاتی و خدماتی از تیم‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و اذعان داشت: ارائه این خدمات زمینه کار و فعالیت بیشتر گروه‌ها و تیم‌های مقابله با شیوع این ویروس را تسهیل می‌کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: در اختیار قرار دادن ۶ دستگاه خودرو به همراه سوخت مورد نیاز، تهیه انواع پمپ شارژی و برقی، تأمین الکل و محلول‌های ضدعفونی و ارسال بسته‌های مواد غذایی را از اهم این خدمات حمایتی هستند که تا کنون ارائه شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.