رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: امروز که مسابقات ورزشی و لیگ برتر تعطیل شده بهتر است مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وضعیت باشگاه‌ها را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره وضعیت این روز‌های فوتبال کشورمان اظهار داشت: درد این روز‌های ورزش ما این است که باید ببینیم چه کسانی مدیران باشگاه‌ها را جا به جا می‌کنند. شما وقتی یک فردی را به عنوان مسئول در جایی قرار می‌دهید و به او مسئولیت می‌دهید و آن فرد ورزش را نمی‌شناسد، در عرض یک سال ۵ مدیرعامل متفاوت برای یک باشگاه انتخاب می‌کند. او مدیر نمی‌تواند امکانات لازم را برای باشگاه فراهم کند. این فرد مشکلاتی را برای باشگاه ایجاد می‌کنند. هر چند این حرف‌ها سرانجامی نخواهد داشت، زیرا شخصی که خودش را به خواب زده به هیچ عنوان نمی‌توان بیدارش کرد.


بیشتر بخوانید: اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال


مسئولان وضعیت مالی باشگاه‌ها را بررسی کنند

او افزود: امروز که مسابقات ورزشی و رقابت‌های لیگ برتر تعطیل شده بهتر است مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وضعیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را از نظر مسائل مالی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. وقتی شما فدراسیونی دارید که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار است. برای مثال باشگاه پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد و به تبع آن هم باشگاه استقلال ۱۰۰ میلیارد بدهکار است که این‌ها کمترین مشکلات است. اخیراً خبر دار شدم که مدیران این ۲ باشگاه از ۵ جای مختلف کمک گرفتند تا مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کنند. حال به نظر شما آیا الان زمان خوبی نیست که مسئولان ورزش وضعیت مالی این باشگاه‌ها را بررسی کنند؟

مدیری را انتخاب می‌کنند که در عرض ۵ ماه ۶ میلیارد پول جا به جا می‌کند

دادکان ادامه داد: وقتی شما مدیری را انتخاب می‌کنید که در عرض ۵ ماه ۶ میلیارد تومان پول را جا به جا می‌کند و هیچ مدرکی هم در این مورد وجود ندارد قطعاً در آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد. زمانی که از باشگاه می‌پرسید که این پول را کجا خرج کردید می‌گوید دادیم به بازیکن و وقتی از بازیکن سوال می‌کنید می‌گوید باشگاه تا الان هیچ پولی به ما نداده است. شفاف‌تر از این نمی‌شود که من بروم وضعیت مالی این باشگاه‌ها را بررسی کنم؟ هر چند هیچگاه این کار‌ها صورت نخواهد گرفت.

فساد در جامعه فراگیر شده است

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره دست‌های پشت پرده در فوتبال گفت: به نظر من دست‌های پشت پرده در فوتبال ما خیلی زیاد است. نه اینکه بخواهم بگویم در زمان من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال دست‌های پشت پرده وجود نداشت. در زمان من هم این مسئله وجود داشته و زیاد هم بود. شما ببینید فساد به کجا رسیده که جامعه ما خسته شده و دیگر کسی خبر‌های ورزشی را گوش نمی‌دهد. این هم به دلیل این است که فساد در جامعه فراگیر شده است. جالب است خیلی‌ها می‌گویند در فوتبال ما آقازاده‌ها کار را در دست گرفته اند. این لقب آقازاده را من خودم اولین نفر بودم که در ورزش به کار بردم، اما بعد‌ها به این نتیجه رسیدم که همه آقازاده‌ها قابل احترام هستند. این‌هایی که الان در فوتبال ما کار می‌کنند آقازاده نیستند بلکه گدازاده هستند.


بیشتر بخوانید: بازیکن تیم مس رفسنجان: وضعیت لیگ فوتسال بانوان مشخص نیست


برخی‌ افراد در فوتبال ما گدازاده هستند

دادکان تصریح کرد: وقتی شما آقازاده هستید هیچ وقت دست به چنین کار‌هایی نمی‌زنید. همان طور که گفتم این‌ها گدازاده هستند که وارد ورزش شده اند و بیش از حد به آن‌ها بها دادیم. آن‌ها باعث به وجود آمدن این همه افتضاحات در فوتبال شده اند. زمانی هم که بخواهید این مشکلات را پیگیری کنید به شما اجازه نمی‌دهند، زیرا آن‌ها در این چند سال آن قدر آدم‌های زیادی دور خودشان جمع کرده اند که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید به آن نقطه‌ای که مد نظرتان است برسید. حتی به جایی می‌رسید که برای شما نقطه‌ای را تعیین می‌کنند و می‌گویند که حق ندارید از این نقطه جلوتر بیایید.

می‌توان مشکلات فوتبال را حل کرد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباه اینکه آیا به نظر شما می‌توان این مشکلات را حل کرد و به یک هم بستگی رسید عنوان کرد: صد در صد می‌شود که این کار‌ را کرد. عوامل مختلفی وجود دارد. الان که مسابقات لیگ برتر تعطیل شده مسئولان ورزش به سراغ فساد‌های مالی باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها بروند.

نهاد بالادستی فوتبال خودش درگیر فساد است

دادکان درباره اینکه سال‌ها است که در کشورمان درباره فساد‌های مالی صحبت می‌شود، بیان داشت: اگر می‌بینید که در این چند سال به فساد‌ها رسیدگی نشده به خاطر این است که نهاد بالادستی هم خودش گرفتار فساد است. مجلسی که ۹۶ نفر آن‌ها به خاطر همین فساد‌های مالی رد صلاحیت شدند و به تبع آن ۵۰ نفر هم در انتخابات شرکت نکردند، چون اعتقاد داشتند آبروی آنها به خاطر همین فساد مالی از بین می‌رود. حال به نظر شما نماینده‌ای که خودش درگیر فساد است آیا می‌تواند فساد‌های مالی را بررسی کند؟ قطعا آن نماینده نمی‌تواند امور مالی را اصلاح و شفاف سازی کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال ایران بیشتر در متن قرار دارد یا حاشیه گفت: فوتبال ما امروز بیشتر در حاشیه قرار دارد، زیرا اگر در متن بود فساد به این حد نمی‌رسید.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد فیفا به فدراسیون‌های عضو در خصوص پیامد‌های ویروس کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت آقای دادکان همیشه توی مصاحبه هاش بدون ملاحظه گری حقایق رو میگه واقعا حیف که همچین مدیری توسط دار و دسته علی آبادی و رئیسش حذف شدند و کاری کردند که فوتبال ما از نظر فساد و دست های پشت پرده به اینجایی که میبینیم برسه
آخرین اخبار