اقشار مختلف کردستانی برای پیشبرد اهداف رزمایش "همت جوانان کمک مومنانه" تمامی تلاش خود را خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صادقی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه جلسه برنامه ریزی و هماهنگی رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه اذعان کرد: هیئت‌های ورزشی در سطح استان در این ایام کرونایی با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و موسسات خیریه اقدامات شایسته‌ای را انجام داده‌اند.

او از اهدای ۲ محموله بهداشتی به بیمارستان توحید سنندج، ضدعفونی مراکز ورزشی و غیرورزشی، خرید اقلام و ابزار بهداشتی و راه اندازی مسابقات ورزشی مجازی و پویش‌های ملی و استانی توسط جامعه ورزشی کردستان در شرایط شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، کمک‌های مردمی بخش عظیمی از نیاز‌ها را در این ایام می‌تواند پاسخگو باشد.

عضو مجمع جوانان کردستان و مدیرعامل موسسه مردم نهاد "آوای قدسیان" در این جلسه اظهار کرد: فعالیت‌های موثر سازمان‌های مردم نهاد کردستان در نواحی مختلف استان در حوزه اطلاع رسانی نسبت به خطر واگیری سریع کرونا ویروس منجر به آگاه‌سازی مردم و رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی شده است.

محمد فتحی زاده بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد استان با همکاری خیرین و حمایت اداره کل ورزش و جوانان به صورت خودجوش در اقدامی خیرخواهانه به توزیع ملزومات بهداشتی در مناطق مختلف استان پرداخته است.

او تصریح کرد: فعالان سازمان‌های مردم نهاد بایستی طبق رسالت اجتماعی خود با درنظر گرفتن شرایط بحرانی در کشور و به تبع استان کردستان با توجه به توان و ظرفیت خود در این مسیر مشارکت کنند.

فتحی زاده هدف از فعالیت گسترده موسسه مردم نهاد زیر نظر خود در این ایام کرونایی را ایجاد بستری برای گسترش، ارتقای بهداشت و سلامت عمومی شهروندان اعلام کرد و گفت: کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، افراد با درآمد پایین و ساکنان مناطق حاشیه در اولویت توجه سمن‌ها هستند.

رئیس مجمع جوانان سازمان‌هایی مردم نهاد ورزش وجوانان کردستان در این جلسه گفت: سمن‌های ورزش وجوانان استان با انجام اقداماتی از قبیل ضد عفونی، گند زدایی معابر، تولید ماسک، بسته بندی وتوزیع بسته غذایی و بهداشتی میان افراد کم برخوردار و مناطق پرخطر نقش مهمی درمقابله و گسترش کروناویروس داشته است.

یاسین شریعتی تصریح کرد: مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان وابسته به وزارت ورزش وجوانان در راستای کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سطح استان فعالیت‌های موثری انجام داده است.

او افزود: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان با تدابیر لازم به منظور تامین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی با کمک معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و برخی ارگان‌های مربوطه توسط سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در راستای پیشگیری از این ویروس گام‌های مثبتی را برداشته است.

به گفته رئیس مجمع جوانان کردستان، سمن‌ها با اعزام گرو‌هایی به منظور آموزش و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتوا‌های آموزشی، دیداری وشنیداری به محلات مختلف با آگاهی بخشی به مردم خطرات این بیماری را هشدار داده‌اند.

شریعتی به اقدامات سمن‌های استان برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: فعال سازی کارگاه تولید ماسک در شهر‌های سنندج، بانه و کامیاران، جذب حمایت خیرین برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع در مناطق حاشیه شهر‌ها و راه اندازی پویش لاوانی بهار برای همراهی با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص ضد عفونی معابر از جمله این اقدامات است.

او همراهی با مجمع خیرین استان کردستان برای توزیع بسته‌های غذایی در سال جدید را از دیگر فعالیت‌های سمن‌ها عنوان کرد.

فردین ورمقانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج، هم در این جلسه از اعلام آمادگی خود در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه با همت دیگر دستگاه‌های اداری استان خبر داد.

باقر محمدی مربی تیم ملی کونگ فو کشور، دبیرهیات کونگ فو کردستان و مدیرعامل موسسه خیریه فریادرسان در سنندج با بیان اینکه همه اعضای این موسسه مردمی از ورزشکاران و قهرمانان هستند اظهار کرد: در این ایام تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در مناطق محروم استان بخصوص روستا‌ها با کمک موسسه مذکور و مشارکت استانداری کردستان توزیع شده است و درحال حاضر نیز تهیه و پخش این بسته‌های غذایی ادامه دارد.

او با اذعان به اینکه در این شرایط قرنطینگی و بسته بودن اماکن ورزشی و باشگاه‌ها قشر ورزشی مظلوم واقع شده‌اند افزود: طی سه ماه اخیر باشگاه‌ها هیچ درآمدی نداشته اند لذا حمایت از ورزشکاران، مربی‌ها و صاحبان باشگاه‌ها را ضروری برشمرد.

بهروز وفایی از مربیان کاراته استان و رئیس هیات کارته سنندج نیز در این جلسه از اهدای محموله ششصد میلیون ریالی به بیمارستان توحید سنندج با همت جمعی از خیرین و ورزشکاران خبر داد و خاطر نشان کرد: جامعه ورزشی در کنار سازمان‌های مردم نهاد استان در هفته گذشته ۵۰۰ بسته گوشت یخ‌زده را میان افراد محروم توزیع کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.