شهردار دزفول از اجرای طرح بارزه با جوندگان موذی در این شهر و اطلاع رسانی به شهروندان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علی دوائی‌فر شهردار دزفول گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی ایجاد شده در سطح شهر مبارزه با جوندگان موذی آغاز شد و به منظور اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان درخصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در سطح شهر در محله‌ها بنر نصب می‌شود.

او افزود: برای جلوگیری از تکثیر مجدد این جانوران پس از سم پاشی و جمع آوری لاشه‌ها، سوراخ‌ها و منافذی که می‌توانند محل زندگی این جانوران باشند پر می‌شوند و انتظار می‌رود شهروندان از ریختن پسماند مواد غذایی در آب روها، جوی‌ها و فاضلاب‌ها به مدت یک ماه خودداری کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که به لاشه‌های مردار حیوانات به ویژه جوندگان دست نزنند.

دوایی فر با اشاره به استفاده از سموم تایید شده بیان داشت: سمومی که در این طرح به کار می‌روند مورد تایید نهاد‌های مربوطه قرار گرفته و با توجه به ترکیبات و دوز بکار رفته در آن‌ها فقط موجب اتلاف جوندگان موذی و خشک شدن لاشه مردار خواهند شد و ضرری برای سایر حیوانات و محیط زیست ندارد.

شهردار دزفول تصریح کرد: این سموم صرفا در محل‌هایی مانند زیر پل‌ها و داخل فاضلاب‌ها بکار می‌روند و پس از اجرای این طرح در هر محله به صورت روزانه و گاه چند نوبت لاشه‌های جانوران موذی جمع‌آوری و با رعایت نکات بهداشتی و پاشیدن آهک، با نظارت کارشناس بهداشت در محل در نظر گرفته شده امحا و دفن می‌شوند.

شهروندان می‌توانند تا پایان خرداد ماه  درصورت مشاهده جوندگان موذی در منطقه سکونت خود از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری دزفول اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.