مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از همه افراد خواست تا با توجه به نیاز بالای استان به خون، رمضان امسال انفاق "خون" داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی فر  با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: به طور معمول هرساله با شیوع ماه مبارک رمضان تعداد مراجعات مراکز خونگیری کاهش می‌یابد و نیاز است مردم اهتمام ویژه‌ای نسبت به اهدای خون در این ایام داشته باشند اهدای خون به لحاظ شرعی روزه را باطل نمی‌کند و روزه داران می‌توانند در ماه مبارک رمضان اهدای خون داشته باشند.

او افزود: همچنین اهدای خون در این ماه برای افرادی که به لحاظ جسمی سالم بوده و بنیه قوی داشته باشند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صالحی فرد در خصوص زمان اهدای خون در هنگام روزه داری گفت: عمده روزه داران صبح زود به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و بیشتر آن‌ها مشکلی نداشته اند، اما کسانی که احساس می‌کنند ضعیف هستند و در هنگام خوندهی با زبان روزه دچار ضعف می‌شوند، بهتر است زمان اهدای خون را به بعد از افطار موکول کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان کرد: جهت رفاه حال روزه داران در ماه مبارک رمضان علاوه بر شیفت صبح ۷.۵ صبح تا ۱۴ ظهر، در شیفت بعدازظهر نیز همکاران مرکز انتقال خون از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.

او به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: این بیماری تا حد زیادی مراجعات به مراکز انتقال خون را کاهش داده و ذخیره‌های خون استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته درهمین موقع کمتر شده است از طرفی اعمال جراحی که مدتی به دلیل کرونا به تاخیر انداخته شده بود حالا به تدریج درحال انجام است و این یعنی افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی استان و دراین شرایط باید ذخیره خونی بالایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.