شمالی روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از تکنیک‌های تنفس عمیق، ذهن آگاهی و ریلکسیشن در کنترل استرس بسیار کمک کننده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر گلناز وحیدی ، اظهارکرد: استفاده از این تکنیک‌ها سبب می‌شود فرد اکسیژن بیشتری دریافت کرده و بتواند حس بهتری را تجربه کند.

وی پذیرش احساسات و اضطراب‌ها را جزو نخستین اقدامات موثر برشمرد و افزود: یک فرد سالم و دارای سلامت روان با احساسات خود صادق است و آن‌ها را می‌پذیرد.

وی به اهمیت تاثیر مثبت ارتباطات و مدیریت آن اشاره و اظهارکرد: در شرایط کنونی که امکان ارتباطات فیزیکی وجود ندارد، می‌توان با ارتباطات کلامی و از راه دور حس خوب را به هم منتقل و ارتباطات را حفظ کرد.

وی ادامه داد: فضای منزل، فضایی امن است که با مدیریت امور و ارتباطات می‌توانید حال خود و اعضای خانواده را با همدلی به بهترین شکل تغییر دهید.

وی با تأکید بر نگاه گذرا به شرایط کنونی اظهار کرد: اتفاقات و بحران‌هایی نظیر شیوع بیماری کووید ۱۹ ماندگار نیست، اما متاسفانه ما انسان‌ها وقتی در شرایط بحران قرار می‌گیریم و رویداد‌های منفی را تجربه می‌کنیم مغز ما به طور ناخودآگاه پیش گویی می‌کند که این شرایط دایمی است.

وی بر پذیرش گذرای دوران بحران و ماندگار نبودن آن تأکید و اضافه کرد: پذیرش چالش‌ها و بحران‌ها موجب می‌شود فرد در ناامیدی‌ها و افکار منفی غرق نشود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت روان در این دوران ممکن است تحت تأثیر تنش‌هایی با اعضای خانواده قرار گیرد و فرد تعارض ها، تناقض‌ها و اضطراب‌هایی را در فضای زندگی تجربه کند.

وحیدی عنوان کرد: برای رفع مشکلات بهتر است افراد در مورد احساسات خود صحبت کنند و در این زمینه صادق باشند.

وی اضافه کرد: حق دادن به یکدیگر، شنونده خوبی بودن و درک متقابل سبب می‌شود، احساسات فرد فرو خورده نشده و به خشم تبدیل نشود.

وی اظهار داشت: همه موارد فوق به داشتن روابط سالم و فراهم شدن فضای آرامش بخش کمک شایانی می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار