مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش از اهتمام هنرستان‌ها برای تولید ماست و تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کروناویروس خبر داد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش هنرستان‌ها و توسعه مهارت آموزی در کمک به کادر درمان و تهیه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: هنرستان‌ها عملکرد و نقش قابل قبولی در همراهی با نظام سلامت به دنبال مبارزه با شیوع بیماری کرونا داشتند و بیش از یک و نیم میلیون ماسک تولید کردند که این کار با هماهنگی سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد.

او ادامه داد: تولید افشانه برقی، مواد ضدعفونی کننده، گان و دیگر دستگاه‌ها و تجهیزات بهداشتی در هنرستان‌های البرز، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و برخی دیگر از استان‌ها انجام شد.

آذرکیش با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای هنرستان‌ها در شرایط بحران کمک کننده خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌هایی که در هنرستان‌ها برای هنرجویان در نظر گرفته می‌شود؛ آن‌ها می‌توانند در کنار آموزش به کاربردی کردن آن‌ها هم بپردازند و در مواقع ضروری از آن بهره بگیرند.

 مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش با بیان اینکه فعالیت هنرجویان برای کمک به کار درمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در هنرستان‌ها تعمیر و تولید تخت‌های بیمارستانی هم از دیگر مواردی است که هنرجویان امکان ورود به این عرصه را دارند.

آذرکیش یادآوری کرد: با توجه به این اقدامات نه تنها آموزش در هنرستان‌ها تعطیل نشد بلکه برای همراهی با نظام سلامت و کاهش دغدغه مردمی به اقداماتی کاربردی روی آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای جی سی لطفا توروخدا جون هرکی دوست داری از سنجش یه مصاحبه بگیرید و درباره نظام قدیم هم بپرسید که آیا بودجه بندی ماهم تغییری میکنه یا نه؟ایا اون ۲۰ درصد برا مام حذف میشه یا نه یا چی؟ بخدا میخوایم درس بخونیم الان سردرگمیم لطفااا
آخرین اخبار