زالی گفت: در بوستان‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی خدشه‌دار می‌شود و امیدوارم موضوع بازگشایی پارک‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیمار کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما استمرار عدم بازگشایی بوستان‌های شهر تهران است. افرادی که در بوستان‌ها حاضر شده‌اند ممکن است ناقلین بدون علامت بیماری کرونا باشند و حضورشان به گسترش بی‌رویه این بیماری کمک کند.

او ادامه داد: یکی از مراکزی که فاصله‌گذاری اجتماعی در آن خدشه‌دار شده بوستان‌های شهر تهران است. ما شاهد حضور شهروندان در پارک‌های استان تهران هستیم و امیدوارم موضوع بازگشایی پارک‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

زالی افزود: ما پیشنهاد خود در خصوص تجدیدنظر در بازگشایی بوستان‌ها را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم، زیرا این کار با مصوبه ستاد انجام شده است.

او تاکید کرد: با توجه به هماهنگی و همکاری که بین ستاد ملی مقابله با کرونا تهران و شهرداری وجود دارد، امیدوارم در جلسه فردا نظرات ما به ستاد منعکس شود و بازگشایی بوستان‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

فرمانده مدیریت مقابله با بیمار کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: آمار مبتلایان شهر تهران نسبت به دو روز قبل به میزان ۵ درصد کاهش داشته است، اما این مسئله به معنای افت چشمگیر نیست و برای رسیدن به شرایط ثبات باید ۷۲ ساعت از این افت بگذرد و این شرایط نیز به مدت یک هفته پایدار بماند.

زالی گفت: مدل شهر تهران متفاوت با سایر استان‌های کشور و از مدل سینوسی با فراز و نشیب برخوردار است، یعنی یک زمانی به پیک می‌رسد و در روز‌های دیگر آمار‌ها متفاوت است. شهروندان باید همه مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی می بنید فلان کار خطرناک است جلویش را بگیرید. نگذارید اوضاع بد شود و تعداد مبتلایان بیشتر شود.
به خدا خسته شدم از بس قرنطینه بودم و دست هام رو شستم
بدن هم ظرفیتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا باز گشایی بوستان ها ضروریه؟