وزیر امور خارجه روسیه گفت برخی از کشور‌های جهان تلاش می‌کنند با مقصر دانستن سازمان جهانی بهداشت عملکرد ضعیف خود را در واکنش به ویروس کووید-۱۹ توجیه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز گفت برخی از کشور‌های جهان در تلاش هستند اقدامات دیرهنگام و عملکرد ضعیف و ناکافی خود را در واکنش به شیوع کووید-۱۹ با حمله به سازمان جهانی بهداشت توجیه کنند.

لاوروف که در یک برنامه در تلویزیون دولتی این کشور سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «باید توجه داشته باشیم که کار سازمان جهانی بهداشت از سوی دولت‌ها تعیین و مشخص می‌شود که تا این اواخر هیچ شکایتی از آن صورت نگرفته است.»

بنا به گفته لاوروف، این آژانس بین‌المللی به عنوان هماهنگ کننده سیاست‌های مراقبت بهداشتی تاکنون فعالیت کافی و البته نه همیشه کامل داشته است.

مقامات آمریکا از جمله رئیس‌جمهور این کشور بار‌ها و بار‌ها چین را متهم ساختند که در تلاش بوده است شیوع ویروس کووید-۱۹ را پنهان سازد و از سوی دیگر قصد داشته اطلاعات غلطی را در این زمینه منتشر کند که نشان دهد این ویروس از آمریکا منشاء گرفته است؛ هرچند پکن هردو ادعای آمریکا را به شدت رد کرده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد این کشور بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف خواهد کرد؛ زیرا این سازمان به اطلاعاتی که چین درباره ویروس کووید-۱۹ منتشر کرده اکتفا نموده و نتوانسته است گزارش دقیق و درستی از این ویروس ارائه دهد، اقدامی که با انتقاد شدید و گسترده بسیاری از کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی روبرو شد.

ویروس کرونا که در حال حاضر در سراسر جهان منتشر شده، تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مبتلا ساخته و بیش از ۱۸۷ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار