دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص لزوم حفظ حرمت ماه رمضان، پرهیز از روزه خواری و ضرورت رعایت کامل دستور‌های بهداشتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند، با توجه به لزوم حفظ حرمت این ماه عظیم و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (ع) و با هدف جلوگیری از تظاهر به روزه خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می‌آید از عموم مجاوران و زائران گرامی درخواست می‌شود که بیش از پیش حرمت این ماه عزیز را رعایت کنند.

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه تأکید می‌شود.

همچنین با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، لازم است:

مراجع انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر فرد خاطی را به دادسرای ناحیه‌ی مربوط در شهر مشهد مقدس معرفی کنند و خودرو‌هایی که سرنشین‌های آن‌ها آشکارا روزه خواری علنی می‌کنند، ضمن برخورد با فرد روزه خوار، خودرو را نیز توقیف کنند.

همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار، با تقویت گشت‌های انتظامی امنیت خاطر شهروندان و زمینه‌ی مقابله با سارقان احتمالی را فراهم کنند.

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز ضمن تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک به واحد‌های صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده از جمله اغذیه، آب میوه و بستنی، رستوران داران، آشپزخانه‌های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ و در صورت رعایت نشدن مقررات با واحد‌های متخلف برخورد می‌کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین معابر و در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع‌ها و روان سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیت‌های صداو سیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام می‌کنند تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

همچنین اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی و نیز راه آهن و پایانه‌های مسافربری ضمن توجیه کلیه‌ی واحد‌های مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هرگونه روزه خواری علنی اتخاذ و اجرا خواهند کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه‌ی مواد غذایی، دانشگاه علوم پزشکی بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی‌ها و زولبیا و بامیه نظارت جدی و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد می‌کنند.

همچنین تمهیدات لازم برای مسافران و یا افراد دارای عذر شرعی از سوی دستگاه‌های مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملأ عام اقدام به خوردن و آشامیدن کنند.

امید است در سایه توجهات خداوند متعال و عنایات امام هشتم (علیه السلام) از فیوضات این ماه سراسر خیر و برکت حداکثر بهره برداری صورت پذیرد.


منبع: میزان


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.